زاهدان مقام نخست حاشیه نشینی در ایران را به یدک میکشد

0
764
رئیس اداره پیشگیری های امنیتی انتظامی دادگستری کل استان بلوچستان امروز یکشنبه 14 آذر در گفتگو با پایگاه خبری زاهدانه گفته است “شهر زاهدان از نظر جمعیتی در کنار شهرهایی همچون اهواز و کرج به نسبت جمعیت کل بیشترین حاشیه نشینی را بین 30 تا 35 درصد بخود اختصاص داده همچنین از نظر وسعت عرصه هم بعد از مشهد بیشترین میزان بافت سکونت گاه های غیررسمی را دارا می باشد” محله هایی همچون “شیرآباد، باباییان، پشت گاراژها و کارخانه نمک، رسالت و کریم آباد” به عنوان حاشیه شهر زاهدان شناخته میشوند.
رحمانی فضلی وزیر کشور در سفر ماه گذشته خود به بلوچستان به وضعیت دردناک مردم بلوچ اذعان کرده و خبر داده بود “در فاصله ده کیلومتری از شهر زاهدان 250 هزار نفر با استانداردهای صد سال پیش زندگی میکنند”
لازم به توضیح است حاشیه شهرهای دیگر بلوچستان مخصوصا چابهار وضعیتی به مراتب بدتر از شهر زاهدان دارند. تاکنون امار بیش از 300 سیصد هزار حاشیه نشین در دو گزارش ازرسانه های رژیم در منطقه حاشیه ای زاهدان و چابهار منتشر شده است. اما با این وجود هیچ حرکت مثبتی از سوی مسئولینی که گاها از این مشکلات مردم اهلسنت بلوچ ابراز تاسف میکنند برای حل این معضلات مشاهده نشده است. ظاهرا تنها فعالیت مسئولین دولتی برای رفع معضل حاشیه نشینی تخریب منازل مردم بلوچ و مصادره زمینهای آنها بدون هیچگونه بررسی نسبت به مشکلات بعدی این مردم است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here