بازداشت مجدد و ۴ روز بی خبری از عماد الدین ملازهی زندانی سیاسی سابق بلوچ

0
982

خانواده عمادالدین ملازهی نسبت به مفقود الاثر شدن ناگهانی وی که آن را دلیلی برای بازداشت مجددش خوانده اند ابراز نگرانی کردند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ عماد الدین ملازهی زندانی سیاسی سابق بلوچ از روز دوشنبه ۱ آذر پس از سفر به سراوان به طور ناگهانی مفقود الاثر و از دسترس خارج شده است.

به گفته یک منبع مطلع: “عماد برای خرید یک دستگاه قالیشوی روز دوشنبه به سراوان سفر کرده بود و تا غروب همان روز هم با خانواده خود در تماس بود اما بعد از آن ناگهان گوشی همراه وی از دسترس خارج شده است”

وی افزود: “خانواده به همه دوستان آشنایان و نزدیکانش تماس گرفته اما هیچ اثری از وی نیست و خودش هم هیچ گاه بی خبر نبوده است.”

این منبع از نزدیکان وی ادامه داد: “گمان ما بر این است که بار دیگر بازداشت شده است و برای پیگیری این موضوع باید به وزارت اطلاعات مراجعه کنیم”

پیش از این عمادالدین ملازهی به مدت ۵ سال به طور بلاتکلیف در زندان به سر می برد که از این مدت ۱۵ ماه ابتدایی در سلول های انفرادی وزارت اطلاعات زاهدان تحت شکنجه بود.

نامبرده فروردین ماه سال جاری از کلیه اتهامات چون ( حمل و نگهداری سلاح و گروگان گیری ) تبرئه و با وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

لازم به ذکر است که عمادالدین ملازهی در اثر شکنجه های مختلف در مدت زندان به بیماری هایی نظیر خونریزی معده، نارسایی قلبی و افسردگی شدید مبتلا شده بود.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here