مقام نخست خلاقیت در طراحی شناورهای هوشمند را دانش آموزان بلوچ به خود اختصاص داده اند

0
943

بلوچی: وبسایت بلوچی به‌ نقل از عدالت نیوز منتشر كرده‌ است كه‌ تیم رباتیک دریایی دانش آموزی نگاران پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان سراوان مقام اول خلاقیت در طراحی شناور های هوشمند کشور را در جشنواره و مسابقات دریا مسیر پیشرفت در لیگ شناور های بدون سرنشین هوشمند این مسابقات در تهران را به خود اختصاص داد.
“عبدالرئوف حسین بر” به عنوان مبتکر این طرح میباشد و “احمد اربابی، محمدرضا سپاهی، شعیب حسین زهی” بعنوان دیگر همکاران این تیم بوده اند همچنین سرپرستی این تیم را آقای بشیر حسین زهی مدیر پژوهش سرای خوارزمی سراوان بر عهده داشته است.
علاوه بر این “مهندس محمد اکبر شیخ زاده استاد دانشگاه، آقای نوید ملازهی بخشدار مرکزی شهرستان سراوان، خدابخش حسین بر شهردار گشت، رضا گمشادزهی ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان، کانون قلم چی شهرستان و حمایت کننده تجهیزاتی و مشاور علمی و فنی تیم عبدالاحد پاکباز سرپرست تیم رباتیک هوایی مکران. به عنوان اسپانسرها و حامیان این تیم بوده اند.
بروز استعدادهای دانش آموزان بلوچ در حالی است که مردم این استان از کمترین امکانات آموزشی کشور بهرمند هستند و بنا بر گفته مدیر کل نوسازی مدارس استان 56 درصد کل مدارس موجود در بلوچستان نیاز به تخریب و بازسازی مجدد دارند.
گفته میشود کودکان جنوب بلوچستان از نظر ضریب هوشی و استعدادهای خدادادی در سطح بسیار خوبی هستند.
اما با این وجود این استعدادها تاکنون آنچنان که مورد انتظار است بروز نکرده اند ضعفی که باید دلیل آن را در نبود فضای آموزشی مناسب و همچنین اعمال نگرشها و اهداف سیاسی حاکمیت در ساختار سیاسی آموزش و پرورش بلوچستان جستجو کرد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here