سرنوشت یک فعال مدنی کورد کرماشانی پس از تعقیب و تهدیدهای وزارت اطلاعات در هاله ای از ابهام قرار دارد

0
1059

با گسترش دامنه تعقیب و تهدیدهای وزارت اطلاعات در شهر کرماشان، یک فعال مدنی کورد این شهرستان ناچار به زندگی در یغما و پناه بردن به زندگی مخفیانه شده است و سرنوشت وی در هاله ای از ابهام قررار گرفته است.

مروفایتی: بنا بر گزارشات منتشره از سوی فعالین حقوق بشر کورد در شرق کوردستان، “شهریار طهماسبی”، فعال مدنی کورد اهل شهرستان کرماشان در شرق کوردستان، پس از تعقیب و تهدیدهای مککر وزارت اطلاعات در استان کرماشان، از تاریخ 22 اردیبهشت ماه 1397 شمسی برابر با 12 مه 2018 ناچار به زندگی مخفیانه در مکانی نامشخص شده است و سرنوشت وی نامشخص است و نگرانی فعالین حقوق بشر و فعالین مدنی کورد را درپی داشته است.

وی طی مهرماه 1397 شمسی نیز به همراه مجموعه ای از فعالان مدنی کرماشانی کرماشانی از سوی ماموران امنیتی حکومت ایران بازداشت شده بود و سپس با سپردن وثیقه‌ی صد میلیون تومانی آزاد شده بود.

شهریار طهماسبی، همراه با چهار فعال مدنی دیگر کرمانشاهی در شانزدهم شهریورماه 1396 شمسی، در تجمعی مسالمت آمیز در اعتراض به کشتار کولبران و حمایت از اعتراضات مردم بانه شرکت کرده بودند که از سوی نیروهای امنیتی حکومت ایران بازداشت و روانه زندان دیزل‌آباد کرمانشاه شده بود.

در بیستم شهریورماه 1396 شمسی نیز نیروهای امنیتی به منزل این فعالان یورش برده و بعد از تفتیش خانه، به ضبط وسایل شخصی آنان همچون کامپیوتر دست زدند.