تهدید به ترور یک شهروند کورد از سوی جمهوری اسلامی ایران به دلیل همکاری با نیروهای ائتلاف

0
1947

یک شهروند کورد اهل شهرستان ارومیه که به عنوان مترجم در وزارت پیشمرگ اقلیم کوردستان با نظامیان امریکائی فعالیت داشته و مشغول به کار بوده است، اینک با تهدید جدی ترور از سوی جمهوری اسلامی ایران روبرو شده است.

مروفایتی: بنا بر اخبار و گزارشات رسیده به سازمان حقوق بشر و پیگیری مکرر مسئول و روزنامه نگاران سازمان، یک شهروند کورد اهل شهرستان ارومیه با هویت “علی بلقدر”، که از سال 2014 به عنوان مترجم در وزارت پیشمرگ اقلیم کوردستان اشتغال داشته و با نیروهای ائتلاف تحت رهبری امریکا در اقلیم کوردستان ارتباط داشته و مسئولیت ترجمه را برعهده داشته است، با فاش شدن هویتش برای جمهوری اسلامی ایران، تاکنون دو بار مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته و اکنون در معرض تهدید حدی ترور از سوی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کوردستان قرار گرفته است.

“علی بلقدر” که از سال 2014 با تخلص “فریاد هرکی” به کار ترجمه برای وزارت پیشمرگ و نیروهای ائتلاف در اقلیم کوردستان کار می کرده است، پس از انتشار تصاویری از وی در فضای مجازی، تاکنون دو بار مورد سوءقصد قرار ترور قرار گرفته است.

وی مسلطه به پنج زبان، کوردی، انگلیسی، ترکی، عربی و فارسی می باشد و به همین دلیل به عنوان مترجم در وزارت پیشمرگ اقلیم کوردستان مشغول به کار شده است.

پیگیریهای سازمان حقوق بشر کوردستان حاکی از آنست که خانواده این جوان کورد تاکنون بارها از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در شهرستان ارومیه احضار و مورد  تهدید و آزار و اذیت قرار گرفته اند.

وزارت اطلاعات به خانواده این جان کورد اعلام نموده است که در صورت عدم تسلیم نمودن فرزندشان به جمهوری اسلامی، تبعات ناگوار و وخیمی در انتظار آنان می باشد.

علی بلقدر تاکنون دو بار در اقلیم کوردستان مورد سوء قصد عوامل جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است اما هر دو بار توانسته است جان سالم بدر ببرد.

یک منبع مطلع در این رابطه به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات گفت: “وزارت اطلاعات مکررا به انحاء گوناگون وی را مورد تهدید قرار داده و به وی گفته اند که در هر صورت در زمان مناسب وی را خواهند کشت”.

تهدید به ترور این جوان کورد اهل شهرستان ارومیه از سوی جمهوری اسلامی ایران در حالی صورت می گیرد که طی ماه مارس 2018، یکی از فرماندهان عالیرتبه حزب دمکرات کوردستان بنام قادر قادری و یکی از اعضای حزب دمکرات کوردستان ایران بنام صباح رحمانی از سوی افراد وابسته به جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کوردستان عراق ترور شده اند.

This slideshow requires JavaScript.