رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام کورد، از حق ملاقات و ارتباط تلفنی با خانواده محروم شد

0
1284
رامین را فراموش نکنیم

رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کورد محکوم به اعدام، از حق ملاقات و ارتباط تلفنی با خانواده محروم شده است.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کورد محکوم به اعدام که در زندان مرکزی شهر سنندج محبوس است، از حق ملاقات و حتی ارتباط تلفنی با خانواده اش محروم شده است.

یک منبع مطلع موثق در اینباره می گوید: “مسئولین زندان سنندج در حین مراجعه مادر سالخورده رامین حسین پناهی به زندان جهت ملاقات فرزندش، به وی اعلام کرده اند که تا “اطلاع ثانوی” و برای مدتی نامشخص، رامین از حق ملاقات و داشتن ارتباط با خانواده اش حتی به صورت تلفنی محروم می باشد.

مامورین زندان به مادر رامین حسین پناهی اعلام کرده اند که رامین بر اساس دستور دادگاه انقلاب، ممنوع الملاقات بوده و تا زمان صدور دستور دیگری از سوی دادگاه، حق ملاقات از وی سلب خواهد شد.

رامین حسین پناهی، فعال سیاسی کورد که روز 23 ژوئن از نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، از سوی دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم شد.

رامین حسین پناهی به دلیل عضویت در حزب “کومله” به اعدام محکوم شده است و حکم اعدام صادر شده در مورخه 5 بهمن ماه 1396 شمسی برابر با 25 ژانویه 2018 به وی ابلاغ شده است.

گفته می شود، صبح روز سەشنبە 9 ژانویه/ 19 دی ماه 1396 شمسی، رامین حسین پناهی بعد از “دویست روز” ماندن در سلول های انفرادی سپاە و ادارە اطلاعات بە زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

رامین حسین پناهی فعال سیاسی کورد اول تیرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در شهر سنندج بازداشت شده بود. کە از آن زمان تاکنون در بازداشت ادارە اطلاعات و اطلاعات سپاە بسر بردە است.