سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان: زندانی سیاسی محمد نظری آزاد شود

0
1406

مروفایتی: سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در بیانیه‌ای نسبت به وخامت وضعیت حال و ادامه اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمد نظری ابراز نگرانی کرد.

پیشتر سازمان حقوق بشر کوردستان _ روژهلات نیز در بیانیه ای خواستار ازادی و رسیدگی بە وضعیت زندانی سیاسی کورد محمد نظری شدە بود

متن این بیانیه چنین است:

زندانی سیاسی محمد نظری آزاد شود

محمد نظری زندانی سیاسی کُرد از ۷۷ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد. براساس گزارش‌های موجود، این زندانی در اعتراض به ادامه حبس ناعادلانه و طولانی مدت و عدم موافقت دستگاه‌های امنیتی و قضایی با آزادی مشروط خود، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است. در این رابطه برخی منابع خبری از تشدید وخامت و بحرانی شدن وضعیت جسمی و جانی و احتمال مرگ وی خبر داده‌اند.

محمد نظری شهروند کُرد اهل شهر شاهین‌دژ است. وی در سال ۱۳۷۳ در ارتباط با یک حزب کُردی دستگیر شده است. دادگاه انقلاب بوکان ابتدا نامبرده را به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم کرد. وی از ۲۴ سال پیش در زندان رجایی شهر کرج، بدون مرخصی و تخفیف در حکم، در حال تحمل کیفر است.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ضمن ابراز نگرانی از وخامت وضعیت حال و ادامه اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمد نظری، خواهان آزادی فوری وی می‌باشد. این سازمان از مقامات و مسئولان قضایی و امنیتی درخواست موافقت با خواست انسانی و قانونی آزادی از حبس محمد نظری را در اسرع وقت دارد.

تاریخ: ۲۲ مهرماه ۱۳۹٦ / ۱۴ اکتبر ۲۰۱۷
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان