Home خبر ایران محرومیت محسن عمرانی، فعال صنفی معلمان از رسیدگی‌های درمانی در زندان بوشهر

محرومیت محسن عمرانی، فعال صنفی معلمان از رسیدگی‌های درمانی در زندان بوشهر

0
1418

مروفایتی: 

محسن عمرانی، معلم و فعال صنفی محبوس در زندان مرکزی بوشهر، از بیماری‌های عدیده‌ای رنج می‌برد، اما مسئولین این زندان از اعزام او به بیمارستان خودداری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محسن عمرانی، فعال صنفی که از اردیبهشت‌ماه ۹۶، دوره یک‌ساله محکومیت خود را در زندان بوشهر سپری می‌کند، در زندان مبتلا به بیماری‌های عفونی و قارچی پوستی شده است.

این فعال صنفی علاوه بر بیماری‌های عفونی پوستی که تمام سطح پوست او را در برگرفته، از بیماری میگرن و درد پا و دندان نیز رنج می‌برد.

محسن عمرانی، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی، از رسیدگی‌های پزشکی و درمانی در زندان بوشهر محروم مانده است.

محسن عمرانی، معلم بوشهری ۴۰ ساله، در زمستان ۱۳۹۴ از سوی وزارت اطلاعات بوشهر بازداشت و پس از یک ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. دادگاه انقلاب بوشهر در تیر ماه ۱۳۹۵ این معلم بوشهری را به اتهامات « تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در گروه های غیرقانونی» به شش سال زندان محکوم کرد.

وی در دادگاه نخست به اتهام عضویت در گروه غیرقانونی به پنج سال و به اتهام تبلیغ به یک سال محکوم شده بود.

اما دادگاه تجدیدنظر پس از اعتراض، وی را از عضویت در گروه غیرقانونی تبرئه کرد ولی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان و دو سال محرومیت از مشاغل آموزشی محکوم کرد.

بازداشت معلمان و کارگران به دلیل فعالیت های صنفی و با اتهامات امنیتی از مهم ترین موضوعاتی بوده که در چهار سال اخیر مورد اعتراض فعالان صنفی واقع شده است. اسماعیل عبدی ، دبیر کل پیشین کانون صنفی معلمان در اعتراض به همین مسئله از روز دهم اردیبهشت در زندان اوین تهران دست به اعتصاب غذا زده است.

طی سالهای اخیر چندین معلم کورد در کوردستان در ایران، از جملهف حسن صالح زده، اسماعیل زورمند، جمشید بهرانی، هلمت معروفی، مهتاب معروفی، عبدالله پزشکیان، به دلیل فعالیتهای صنفی و بر اثر فشارهای نهادهای امنیتی، ناچار به ترک ایران شده اند.

همچنین حکم 91 روز تعلیق از حدمت به مدت 3 سال یک معلم کورد اهل شهرستان سقز که قبلا از سوی دادگاه صادر شده بود، مجددا از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شده است.

دادگاه تجدید نظر سنندج، حکم صادره برای “طاهر قادر زاده”، عضو انجمن صنفی معلمان کوردستان را که بە اتهام تبلیغ علیه نظام به دلیل راە انداختن تجمعات صنفی معلمان و تشویش اذهان عمومی بە ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده بود را مجددا تایید کرد.

این حکم قبلا از سوی شعبه پنجم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سقز برای این معلم فعال صنفی کورد صادر و به وی ابلاغ گردیده بود.

وی به علت فعالیتهای صنفیف بارها برای بازجوئی احضار شده است.