کشته و زخمی شدن 4 کولبر کورد در خوی

0
1182

مروفایتی: بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات به نقل از آژانس خبری کوردپا، طی چند روز گذشته، شماری از کولبران کورد در منطقه “قوقور” از توابع شهرستان خوی، از سوی نیروهای انتظامی، هدف شلیک مستقیم قرار گرفته و در نتیجه یک کولبر کشته و 3 تن دیگر زخمی شده اند.

هویت کولبر کشته شده، “امیر خالدی”، اعلام شده است.

هویت سه کولبر مجروح اعلام نشده است اما گفته می شود جهت مداوا به مراکز درمانی این شهرستان منتقل شده اند.

روز یکشنبه 5 تیرماه 13966 شمسی، یک کولبر کورد بنام زورار”، فرزند عبدالله، ساکن روستای نلاس از توابع شهرستان سردشت،  در منطقه کانی زرد از توابع شهرستان سردشت، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی، مجروح شده است.

همچنین – شب جمعه 2 تیرماه 1396 شمسی،  دو کولبر دیگر کورد در مناطق در دره “کندالوک”، منطقه مرزی بین ارومیه و ترکیه براثر شلیک مستقیم نظامیان حکومت ایران، یک کولبر کورد بنام “مراد عربی”، فرزند تاج الدین، اهل روستای “انبی” از توابع منطقه ترگور شهرستان ارومیه جان باخته و  یک کولبر دیگر به نام “کاردین عرب‌پور” فرزند قاسم بشدت مجروح شده است.

از سوی دیگر، زورار محمدی”، فرزند عبدالله، اهل روستای نلاس از توابع شهرستان سردشت، که بر اثر شلیک نیرهای انتظامی جمهوری اسلامی مجروح شده بود، پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان مهاباد، بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت. از سوی دیگر چهار کولبر اهل مناطق ترگور و سومای و برادوست شهرستان ارومیه بر اثر شلیک مستقیم نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی جان باخته اند که هویت دو تن از آنها عبارت است از: “ناصر عمرزاده و “دکتر خوشرو.

همچنین شامگاه روز پنج‌شنبە 15 تیرماه 1396 شمسی، نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران در یکی از پایگاههای مرزی به منظور کشتار کولبران کورد، به سمت کولبران مرزی در حال تردد شلیک کردند، که 2 کولبر با اسامی محسن و طاهر فرزند سلیمان و ١ کولبر دیگر نیز به نام محسن شیلان در اثر اثابت گلوله‌ی نیروهای سپاه پاسداران مستقر در پایگاه “قرجه”ی پیرانشهر به شدت زخمی شدند.

از سوی دیگر، ظهر روز یکشنبه 18تیرماه 1396 شمسی، مأموران انتظامی کرمانشاه خودروی شخصی یک شهروند کورد اهل کامیاران بنام  “جمال رحمانی”، ٢٢ ساله اهل روستای “لون سادات”  را به ظن و گمان حمل کالای قاچاق در جاده فرودگاه کرمانشاه به رگبار بسته و وی را کشتند. در این تیراندازی، همچنین دو شهروند دیگر کورد بنامهای “حامد علی مرادی” اهل جوانرو و “ولی خانی”، اهل روستای “دی سوور” از توابع شهرستان روانسر نیز جان باختند.