مجروح شدن یک کولبر کورد بر اثر انفجار مین

0
1454

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، شب جمعه 27 خرداد ماه 1396 شمسی، یک کولبر کورد بر اثر انفجار مین در مریوان، از ناحیه پا بشدت مجروح شده است.

بنا بر این گزارش، ساعت 10:30 شب جمعه 26 خردادماه 1396 شمسی، انوشیروان رضایی، ساکن “هلیزاوا” از توابع شهرستان مریوان، در هنگامی که به قصد کولبری راهیی مرز شده بود، بر اثر انفجار مین از ناحیه پا زخمی شده است.

این شهروند کورد از ناحیه مچ و پاشنه پا، زخمی شده است و خطر نقص عضو وی از ناحیه پا وجود دارد.

این چهارمین مورد از قربانی شدن شهروندان کورد طی خردادماه 1396 شمسی در کوردستان می باشد.

روز دوشنبه 1 خردادماه 13966 شمسی، بر اثر انفجار مین در مناطق مرزی شهرستان پیرانشهر در استان ارومیه، یک شهروند اهل شهرستان سردشت،  نقص عضو گردید هویت این شهروند اهل شهرستان سردشت “عبدالله نوبخت” اعلام شده است که بر اثر انفجار مین یکی از پاهایش را از دست داده و دچار نقص عضو گردیده است

روز یکشنبه 7 خرداد ماه 1396 شمسی، یک شهروند کورد در در موسیان  دهلران بر اثر انفجار مین مجروح شده است. هویت این شهروند کورد تاکنون احراز نشده است. وی در عین انجام کار مزرعه توسط بیل مکانیکی، بر اثر انفجار مین بشدت مجروح شده است.

همچنین  پرویز ملکی، کارمند اداره پاکسازی مین شهرستان ایلام، ساعت 7 بامداد روز یکشنبه 14 خردادماه 1395 شمسی، بر اثر انفجار مین در نزدیکی بازارچه مرزی مهران، به شدت مجروح شده است