مینها در کوردستان هنوز زنده اند تا سبب مرگ شهروندان کورد شوند

0
1257

سازمان حقوق بشر کوردستان -روزهلات: بنا بر گزاش منتشر شده از سوی رسانه های داخلی و محلی، انفجار مین در مناطق مرزی شهرستان ایلام، مجروح شدن یکی از کارمندان اداره پاکسازی مین این شهرستان را بدنبال داشته است.

بر اساس این گزارش، پرویز ملکی، کارمند اداره پاکسازی مین شهرستان ایلام، ساعت 7 بامداد روز یکشنبه 14 خردادماه 1395 شمسی، بر اثر انفجار مین در نزدیکی بازارچه مرزی مهران، به شدت مجروح شده است.

گفته می شود وی پس از جراحت به قصد تداوی به بیمارستان ایلام منقل شده است.

مورخه 17 بهمن ماه 1395 شمسی نیز یک مین روب دیگر این استان بنام جواد سعادتی بر اثر انفجار مین مجروح شده و از ناجیه پای راست دچار جراحت شد.

این سومین انفجار مین در کوردستان، طی خردادماه 1396 شمسی می باشد.

روز دوشنبه 1 خردادماه 13966 شمسی، بر اثر انفجار مین در مناطق مرزی شهرستان پیرانشهر در استان ارومیه، یک شهروند اهل شهرستان سردشت،  نقص عضو گردید هویت این شهروند اهل شهرستان سردشت “عبدالله نوبخت” اعلام شده است که بر اثر انفجار مین یکی از پاهایش را از دست داده و دچار نقص عضو گردیده است.

همچنین  روز یکشنبه 7 خرداد ماه 1396 شمسی، یک شهروند کورد در در موسیان  دهلران بر اثر انفجار مین مجروح شده است. هویت این شهروند کورد تاکنون احراز نشده است. وی در عین انجام کار مزرعه توسط بیل مکانیکی، بر اثر انفجار مین بشدت مجروح شده است