نرگس محمدى در پی خونریزی شدید به بیمارستان منتقل شد

0
1608

سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات: نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، امرز یکشنبه 7 خردادماه 1396 شمسی، در پی خونریزی شدید رحم، از زندان اوین به بیمارستان منتقل و بستری شد.

نرگس محمدی در سال ۱۳۸۹ به شش سال حبس به اتهام‌های تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر محکوم شد اما به دلیل بیماری مغز و اعصاب در خردادماه سال ۱۳۹۲ از زندان به بیمارستان منتقل شد و پس از آن به دلیل شرایط جسمی که قادر به تحمل زندان نبود با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

وی اینک به دو بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا است. پزشکان متخصص معتقد هستند که این دو بیماری در فضای زندان و محیط‌های تنش‌زا تشدید شده و در نهایت در پی بی‌توجهی می‌توانند جان بیمار را به خطر بیاندازند. از همین رو پزشکان، ادامه زندان را برای نرگس محمدی خطرناک می‌دانند. ‍

خانم محمدی به اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و اتهام تشکیل و اداره گروه لگام (لغو گام به گام اعدام) در مهرماه ۱۳۹۵ به ۱۶ سال حبس محکوم شد که ۱۰ سال از این حکم بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی اجرا می‌شود. هنوز به شکایت او و وکلایش برای این حکم سنگین به دیوان عالی کشور پاسخی داده نشده است.