اعدام شهروندان بلوچ پس از انتخابات رو به افزایش است

0
1363

سازمان حقوق بشر کوردستان – روژهلات: یک شهروند دیگر بلوچ امروز پنج شنبه 4 خرداد ماه 1396 شمسی؛ در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، حبیب گل بیگی که دوم خرداد برای اجرای حکم اعدام به همراه دو زندانی دیگر به سلول انفرادی انتقال داده شده بود صبح امروز اعدام شد.

 گل بیگی به همراه عبدالکریم شهنوازی و سعید هوت از بند ۱ زندان مرکزی زاهدان برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد که آقای شهنوازی روز گذشته اعدام و سعید هوت به بند زندان بازگردانده شد و حبیب گل بیگی که از وضعیت وی اطلاعی در دست نبود روز جاری اعدام شد.

از سوی دیگر، تاریخ ۲ خرداد ماه 1396 شمسی، سه زندانی به نام های عبدالکریم شهنوازی ، سعید هوت و حبیب گل بیگی برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند که عبدالکریم شهنوازی در محوطه زندان اعدام و سعید هوت به بند بازگردانده شد. اما از وضعیت حبیب گل بیگی اطلاعی در دست نیست.

عبدالکریم شهنوازی، حدودا ۳۰ ساله، پس از ۶ سال حبس به اتهام قتل اعدام شد.

سعید هوت دیگر زندانی محکوم به اعدام نیز به اتهام قتل در زندان به سر می برد که به بند بازگردانده شده و اجرای حکم وی به تعویق افتاد.

متهم سوم حبیب گل بیگی ۲۴ ساله از بند یک، همچنان در سلول انفرادی است و تا این لحظه از اجرای حکم یا بازگرداندنش به بند اطلاعی به دست نیامده است.