اعدام شش زندانی در تبریز و اردبیل/ سه زندانی در آستانه اعدام

0
1548

روژي کورد:به نقل از سازمان حقوق بشرایران، ۲ خرداد ۱۳۹۶: طی دو روز گذشته ۵ زندانی در زندان مرکزی تبریز و یک زندانی در زندان مرکزی اردبیل اعدام شدند. همچنین یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج و دو زندانی در زندان مرکزی زاهدان جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل شده‌اند.
بنابه گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، صبح روز سه‌شنبه ۲ خرداد ماه پنج زندانی که با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند در زندان مرکزی تبریز اعدام شدند.
این گزارش هویت سه تن از این زندانیان را “کاظم حجاجی”، “سید علی موسوی” و “جابر فخری” اعلان کرده است.
در گزارشی دیگر به نقل از “نه به زندان نه به اعدام” که به تأیید سازمان حقوق بشر ایران نیز رسیده است، صبح روز سه‌شنبه ۲ خرداد ماه یک زندانی به نام “داور همدرد” در زندان مرکزی اردبیل اعدام شد. این زندانی با اتهام مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود.
همچنین بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است. همبندیان این زندانی میگویند قرار است وی را در ملأ عام اعدام کنند. اتهامات دقیق این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر مشخص نشده است.
در تاریخ دوشنبه ۱ خرداد ماه نیز دو زندانی دیگر در زندان مرکزی زاهدان به سلول انفرادی منتقل شدند تا حکم اعدام در مورد ایشان اجرا شود. این دو زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌اند “عبدالکریم شهنوازی” و “سعید هود” نام دارند.
گفتنی است، منابع رسمی تاکنون در خصوص اعدام‌های فوق سکوت کرده‌اند.