یورش مجدد نیروهای انتظامی به کولبران و آتش زدن کالاهایشان در سردشت

0
1603

مروفایتی: روز پنج شنبه 31 فروردین‌ماه 1396 شمسی، نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران در شهرستان سردشت، پس از یورش به کولبران، اقدام به توقیف اجناس آنها و اتش زدنشان نمودند.

بر اساس گزارش ارسالی به مروفایتی؛ نیروهای انتظامی شهرستان سردشت در روستای “کیله” از توابع منطقه بیوران سردشت به کولبران یورش برده و به آنها تیراندازی نموده و سپس اموالشان را غصب و آتش زده اند.

طی این یورش یکی از کولبران با هویت “هادی خضری” بشدت زخمی و مجروح شده است.

گزارشها حاکی از انتقال این کولبر کورد اهل شهرستان سردشت به یکی از مراکز درمانی می باشد.

بر اساس فیلمی که به مروفایتی ارسال شده است، بعد از این حمله و غصب اموال کولبران از سوی نیروهای هنگ مرزی و انتظامی شهرستان سردشت، اموال موقوفه توسط نیروهای جمهوری اسلامی ایران در پشت روستای بیوران سردشت به آتش کشیده شده است.

اموال مورد انتقال از سوی کولبران عبارت بوده است از سیگار و موبایل.

همچنین روز شنبه ٢٦ فروردین ماه 1396 شمسی، بر اثر هجوم نیروهای نظامی ایران اسلامی به محل کولبران در شهرستان سردشت حداقل ٤ نفر کشته و زخمی شدەاند.

هویت افراد مذکور عبارت است از: “رحمت” ساکن روستای بیواران، “سیامند” ١٨ ساله اهل روستای “آلان”، “محمود حمزەایی” فرزند قادر و احمد مام قادر.

در این هجوم “احمد مام قادر” به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده و ٢ زخمی دیگر نیز برای درمان به بیمارستان شهر “قلعه دیزه” در کوردستان عراق منتقل شدەاند.