فیلم آتش زدن بار کولبران از سوی نیروهای انتظامی و هنگ مرزی در سردشت

0
1343

مروفایتی: کشتار کولبران بوِیژه در دوره حسن روحانی و بالاخص طی دو سال گذشته و قابل توجه تر آنکه پس از امضای “منشور حقوق شهروندی” وی به اندازه ای افزایش یافته است که به طور میانگین هر روز یک کولبر در کوردستان کشته و یا زخمی می گردد.

مورد دیگر در این رابطه کشتن اسب کولبران و سوزانیدن بار و اموال آنهاست.

همچنانکه قبلا در اخبار مروفایتی منتشر شده بود، روز شنبه ٢٦ فروردین ماه 1396 شمسی، بر اثر هجوم نیروهای نظامی ایران اسلامی به محل کولبران در شهرستان سردشت حداقل ٤ نفر کشته و زخمی شدەاند.

هویت افراد مذکور عبارت است از: “رحمت” ساکن روستای بیواران، “سیامند” ١٨ ساله اهل روستای “آلان”، “محمود حمزەایی” فرزند قادر و احمد مام قادر.

در این هجوم “احمد مام قادر” به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده و ٢ زخمی دیگر نیز برای درمان به بیمارستان شهر “قلعه دیزه” در کوردستان عراق منتقل شدەاند.

بر اساس فیلمی که به مروفایتی ارسال شده است، بعد از این حمله و غصب اموال کولبران از سوی نیروهای هنگ مرزی و انتظامی شهرستان سردشت، اموال موقوفه توسط نیروهای جمهوری اسلامی ایران در پشت روستای بیوران سردشت به آتش کشیده شده است.

اموال مورد انتقال از سوی کولبران عبارت بوده است از سیگار و موبایل.

این در حالی است که جمهوری اسلامی جهت توجیه کشتار کولبران، اقدام به انتشار اخبار و ادعاهای کذبی از قبیل حمل مواد مخدر و نیز حمل سلاح قاچاغ و یا کتمان پیشمرگها در لباس کولبری را منتشر نموده است، مدعاهایی که بر اساس این فیلم، کذب محض بودن آنها آشکار و نمایان است.