تراژدی مرگ کولبران امشب نیز تکرار شد

0
1291

مروفایتی: بنا بر گزارش خبرنگار مروفایتی از مریوان، نصفه شب گذشته، یک کولبر دیگر و اینبار یک کولبر  جوان 20 ساله اورامانات، بر اثر سقوط از ارتفاعات، جان باخت.

تراژدی مرگ کولبران بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی، سقوط ار ارتفاعات و سیل و کولاک و بهمن، بحدی تکرار شده است که فعالین حقوق بشری آنرا به فیلم های سریال تراژدیک تشبیه می نمایند.

بنا بر گزارش رسیده، حدود ساعت 4 بامداد، شب گذشته (دوشنبه 28 فروردین ماه 1396 شمسی)  یک کولبر جوان 20 ساله با هویت “نظیر اداک”، اهل روستای ژیوار از گردنه ته ته (اوراماناتـ کیمنه) پس از سقوط از ارتفاعات، جان باخته است.

گردنه تته در بین مریوان و پاوه واقع شده است.

جسد این کولبر کورد اکنون در پزشک قانونی شهرستان مریوان نگه داشته شده است.

از سویی دیگر، روز شنبه ٢٦ فروردین ماه 1396 شمسی، بر اثر هجوم نیروهای نظامی ایران اسلامی به محل کولبران در شهرستان سردشت حداقل ٤ نفر کشته و زخمی شدەاند.

هویت افراد مذکور عبارت است از: “رحمت” ساکن روستای بیواران، “سیامند” ١٨ ساله اهل روستای “آلان”، “محمود حمزەایی” فرزند قادر و احمد مام قادر.

در این هجوم “احمد مام قادر” به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده و ٢ زخمی دیگر نیز برای درمان به بیمارستان شهر “قلعه دیزه” در کوردستان عراق منتقل شدەاند.

کولبری شغل نیست، کولبری تن دادن به مرگ اجباری جهت تامین معاش خانواده ای است که راهی دیگر برای زنده ماندن ندارد، تنها راه موجود قربانی نمودن سرپرست خانواده برای چند روز زندگی بیشتر دیگر اهالی خانواده است. فرد کولبر می داند و مطمئن است که دیری نخواهد پایید، جانش را از دست می دهد. کولبری، فروختن زندگی امروز برای لقمه نان فردای خانواده است.