ممانعت مسئولین زندان کاشمر از ملاقات خانواده اسدی با ایوب اسدی، زندانی سیاسی کورد

0
1590

مروفایتی: مسئولین زندان کاشمر، امروز شنبه 26 فروردین ماه 1396 شمسی، به خانواده، ایوب اسدی؛ زندانی سیاسی و تبعیدی کورد در زندان کاشمر، اجازه ملاقات حضوری با فرزندنشان را ندادند.

ایوب اسدی قبل از دستگیری

ایوب اسدی اهل مریوان، زندانی سیاسی بیمار و تبعیدی کورد در زندان کاشمر از حدود شش سال پیش در انتظار مرخصی درمانی به سر می برد.

این زندانی سیاسی کورد از بیماری های آسم، مشکل کلیه و کاهش بینایی چشم چپ رنج می برد و در عین حال از رسیدگی پزشکی لازم در زندان نیز محروم است.

ممانعت مسئولین زندان کاشمر از ملاقات حضوری خانوداه اسدی با ایوب در حالی صورت می گرد که وی هم‌ اکنون در آستانه شروع هفتمین سال حبس خود در زندان کاشمر است نیازمند دریافت خدمات پزشکی تخصصی است.

یک منبع مطلع در این رابطه به خبرنگار مروفایتی گفته: “مسئولین زندان به خانواده این زندانی سیاسی کورد اعلام نموده اند که تنها به صورت تلفنی اجازه ملاقات با وی را دارند.”

این منبع همچنین افزود: “خانواده اسدی مسیر طولانی و طاقت فرسائی را از مریوان تا کاشمر جهت انجام ملاقات با فرزندشان طی نموده اند اما با اینوجود مسئولین زندان کاشمر تنها به قصد اذیت و آزار روحی این خانواده و ایوب اسدی، از ملاقات حضوری آنها امتناع نموده اند”.

ایوب اسدی مدتی پیش برای بیماری آسم به بیمارستان منتقل شد و دوباره به زندان بازگردانده شد. آن هم از سه ماه پیش درخواست داده بود. وضعیت جسمی اش خوب نیست تنگی نفس او خیلی اذیتش می کند و به دلیل اعتصاب غذایی که سال گذشته در اعتراض به عدم اعطای مرخصی درمانی انجام داده بود، مشکل  کلیه و بینایی در چشم چپش بدتر شده است به شکلی که حتی نمی تواند درست ببیند