دستگیری یک شهروند دیگر بوکانی از سوی نیروهای امنیتی

0
1145

مروفایتی: بنا به گزارش خبرنگار مروفایتی از بوکان، یک شهروند اهل شهرستان بوکان پس از بازگشت از اقلیم کوردستان از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده است.

بنا بر این گزارش، محمد شریفی بوکانی، فرزند قادر اهل بوکان متولد 1363 شمسی، روز چهارشنبه 15 فروردین ماه 1396 شمسی؛ در مرز “قاسم رش” شهرستان سردشت، توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و بازداشت شده است .

این شهروند کورد در حال بازگشت از اقلیم کوردستان دستگیر و بنا بر گزارش خبرنگار مروفایتی، امروز جمعه 17 فروردین ماه 1396 شمسی به اداره اطلاعات شهرستان بوکان منتقل شده است.

تاکنون هیچ اطلاعی از علت دستگیری و وضعیت این شهروند کورد اهل بوکان در دست نیست.

محمد شریفی بوکانی، پسر عموی رضا شریفی بوکانی زندانی سیاسی سابق کورد می باشد که حدود 5 سال در زندان اوین زندانی بوده است.

از سوی دیگر نیمه‌شب شنبه، 12 فروردین‌ماه 1396 شمسی، مأموران وزارت اطلاعات در شهر بوکان با یورش به منزل یک  شهروند ٣١ ساله بوکانی بنام رئوف (شیرکو) جلیلی، فرزند رستم، دارای همسر و یک فرزند خردسال، وی را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده اند.

همچنین دو شهروند کورد بنامهای هیوا کیایی و مهدی صلاحی روز یکشنبه 13 فروردین ماه 1396 شمسی، روز پیش از سوی نیروهای امنیتی در مهاباد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

این دو شهروند کورد به اتهام مدیریت یک کانال تلگرامی فعال در زمینه کارگران و کودکان به نام “فریاد خاموش”، بازداشت شده اند و سرنوشت آنها تاکنون نامشخص است.

یک منبع مطلع در این رابطه به مروفایتی گفت: ” هیوا کیایی و مهدی صلاحی، از زمان بازداشت تنها یک بار تماس خیلی کوتاه گرفته‌اند که در بازداشت هستند اما نام نهاد بازداشت کننده و مکان نگهداری‌شان یا علت بازداشت را نگفته اند. تا امروز نیز خانواده‌ها اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت آن‌‌ها نداشته و در نگرانی به سر می‌برند.”