علیرغم وخامت بیماری قلبی افشین بایمانی، مسئولین زندان از ارسال وی به بیمارستان خودداری می نمایند

0
1293

مروفایتی: افشین بایمانی زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج که از بیماری حاد قلبی رنج می برد و با گرفتگی عروق قلبی مواجه است، به علت آنکه از ارسال به بیمارستان با دستبند امتناع می نماید، مسئولین زندان از ارسال وی به بیمارستان خارج از زندان امتناع می نمایند.

یک منبع مطلع در این رابطه به مروفایتی گفت: “به علت آنکه مسئولین زندان اعلام نموده اند که تنها در صورت داشتن دستبند و پای بند بر دست و پای این زندانی باسابقه سیاسی، وی را به بیمارستان خارج از زندان انتقال می دهند و وی نیز این امر را نپذیرفته است، اکنون وضعیت بیماری قلبی وی بسیار وخیم  و نگران کننده است”.

افشین بایمانی در تاریخ پانزدهم شهریورماه سال ۱۳۷۹ به اتهام فرار دادن برادرش، مهدی بایمانی که از وابستگان به سازمان مجاهدین خلق ایران بود بازداشت و به اعدام محکوم شد اما پس از شش سال زندان کشیدن حکم وی به حبس ابد کاهش یافت،

افشین بایمانی با خطر سکته قلبی مواجه است و  پزشکان قبلا و س از معاینه او اعلام کرده اند تعدادی از رگهای قلب او مسدود شده و نیاز به جراحی و رسیدگی پیشرفته دارد.

دوران طولانی زندان برای افشین بایمانی که متأهل و پدر دو فرزند است علاوه بر مشکلات جسمی نظیر بیماری قلبی و سنگ کلیه، مسائل عدیده ای را نیز برای خانواده اش ایجاد کرده است.