سیروان گلزاری، فعال مدنی مریوانی از سوی وزارت اطلاعات دستگیر و به مکانی نامعلوم منتقل شده است

0
1456

مروفایتی: بر اساس گزارش خبرنگار مروفایتی از مریوان، سیروان گلزاری فعال مدنی روستای “اویهنگ” از توابع منطقه ژاوروی مریوان از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران دستگیر شده است.

خبرنگار مروفایتی اعلام کرده است، ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 29 دیماه 1395 شمسی، گروهی از نیروهای وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در دو خودرو به منزل سیروان گلزاری یورش برده و در اقدامی متحیرکننده وی را دستگیر نموده اند.

خبرنگار مروفایتی افزود: “نیروهای اداره اطلاعات و پاسداران همراه آنها به صورتی کاملا متوحشانه و بدون حکم دستگیری دادگاه به منزل وی یورش برده و وی را دستگیر و به مکانی نامعلوم منتقل نموده اند”.

یکی از نزدیگان سیروان گلزاری طی تماسی با روژی کورد، ضمن تایید این خبر به مروفایتی گفت: “این نیروها بدون هرگونه تشریح دلیل دستگیری وی، او را دستگیر و با خود برده اند”.

سیروان گلزاری فعال مدنی شناخته شده و محبوب اهل روستای “اویهنگ” منطقه ژاورو از توابع مریوان بوده و جوانان روستاهای منطقه را به ورزش و حفظ محیط زیست و یادگیری زبان کوردی تشویق و از ابتلا به مواد مخدر نهی و منع میکرده است و هیچگونه فعالیت سیاسی نداشته است”.

سیروان گلزاری مدتی پیش طی حادثه ای، یکی از پاهایش دچار شکستگی شده و در نتیجه وجود پلاتین در پای وی و تحت نظر پزشک قرار داشتن وی، نگرانی خانواده اش را بیش از پیش افزایش داده است.

تا زمان انتشار این خبر هیچگونه اطلاعی از محل نگهداری و انتقال وی و نیز وضعیت روحی و جسمانی وی در دست نیست.