زخمی شدن یک شهروندن عادی بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی/خودکشی یک سرباز

0
849

مروفایتی: بر اساس گزارش رسیده به مروفایتی، در پی کشته شدن یکی از نیروهای هنگ مرزی در درگیری با کسانی که قاچاقچی نامیده شده اند، نیروهای انتظامی سردشت اقدام به تیراندازی به شهروندان جهت انتقام بر آمده اند، در اثر این تیراندازی و انتقامجوئی ها، یک جوان مدنی روستای مامکاوه شهرستان سردشت مجروح و به بیمارستان “خمینی” نقداه منتقل شده است.

خبرنگار “مروفایتی” هویت این جوان کورد را “ریباز قادرزاده” فرزند محمدامین، 22 ساله و ساکن روستای مامکاوه از توابع بخش کانی زرد شهرستان سردشت اعلام نموده است.

منبع خبر مروفایتی همچنین افزود: “ریباز قادرزاده که بر اثر بیکاری در منطقه و فقیرنشین بودن منطقه به کولبری مشغول است، در داخل منزل خویش و بعد از آنکه ماموران ناجا در این شهرستان به منزل وی رفته و خواستار معرفی خویش شده اند و وی نیز علت را از آنها جویا شده و خواستار دلیل قانونی شده است، مورد شلیک مستقیم قرار گرفته و زخمی شده است”.

عصر روز سه شنبه 9 آذرماه 1395 شمسی، استوار یکم ابراهیم کریمی از مرزبانان شهرستان سردشت، در نزدیکی روستای درمان آباد این شهرستان کشته شده است.

جسد استواریکم ابراهیم کریمی جهت دفن به زادگاهش در استان زنجان انتقال داده شد.

از دیگر سو برخی از منابع داخلی از قبیل پاوه نیوز اعلام نموده اند که پس از تیراندازی دو روز قبل شهرستان مریوان که منجر به زخمی و کشته شدن دو تن از کولبران کورد شد، سربازی که در این تیراندازی نقش داشته است، خودکشی نموده است.

تاکنون صحت و سقم این خبر برای مروفایتی مشخص نیست، بر طبق اظهارات چند نفر از کولبران برای مروفایتی، ظن آن می رود که در حین تیراندازی نیروهای رژیم به کولبران این سرباز از خود واکنش نشان داده است و به همین دلیل از سوی مسئولانش کشته شده باشد.