عفو بین الملل درخصوص اعتصاب غذای آرش صادقی هشدار داد

0
834

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اشاره به اعتصاب غذای آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، در خصوص وضعیت وخیم جسمانی او هشدار داد. همچنین شب گذشته باز هم بر اثر تنگی تنفس و تپش قلب شدید این زندانی به بهداری منتقل و با دستگاه اکسیژن به وی رسیدگی شد.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه دهم آذرماه منتشر شده است، اعلام می‌دارد؛ آرش صادقی در اعتراض به محکومیت و بازداشت غیرقانونی همسرش، گلرخ ایرایی، از سوم آبان ماه در اعتصاب غذا به سر برده و در این مدت دچار تپش قلب، تنگی نفس، افت شدید فشار، کاهش قدرت تکلم و مشکل کلیوی و معده ای گشته است.

آرش صادقی که در ٣٨روز از اعتصاب غذا به سر میبرد شب گذشته باز هم بر اثر تنگی تنفس و تپش قلب شدید به بهداری منتقل و با دستگاه اکسیژن به وی رسیدگی شد.

این بیانیه افزوده است؛ گلرخ ایرایی در سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه قبلی و همراه با خشونت از سوی نیروهای امنیتی جهت اجرای حکم شش سال حبس تعزیری بازداشت شده، درحالی‌که حکم این فعال حقوق بشر به اتهام «توهین به مقدسات»، در پی نوشتن یک داستان خیالی منتشر نشده درباره سنگسار صادر گشته است.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین در این بیانیه با اشاره به محکومیت ناعادلانه این زوج در بند، خواستار رسیدگی به وضعیت آنان می‌باشد.

شایان ذکر است، با وجود وخامت حال آرش صادقی، تاکنون مسئولان قضایی هیچ واکنشی به خواسته‌های قانونی این زندانی سیاسی محکوم به نوزده سال حبس نشان نداده‌اند.

آرش صادقی، فعال سیاسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی به همراه همسرش، گلرخ ابراهیمی ایرایی، در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ توسط قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه بازداشت و یکم دی‌ماه سال ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه غیرقانونی» و همسرش به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به پانزده سال حبس و شش سال حبس محکوم شدند که این حکم برای آرش صادقی طی دادگاه تجدیدنظر مورد تائید قرار می‌گیرد که با حساب چهار سال تعلیقی در پرونده قبلی حکم به ۱۹ سال حبس افزایش یافت.