فرنت لاین دفندرز خواستار لغو احکام فعالین حقوق بشر در ایران شد

0
873

مروڤایتی : فرنت لاین دفندرز، سازمان بین المللی حمایت از مدافعان حقوق بشر با ابراز نگرانی های جداگانه از احکام سعید شیرزاد، امیر (علی) امیرقلی، شاپور احسانی و هم‌چنین جعفر عظیم زاده، نرگس محمدی و آتنا دائمی فعالین حقوق کودکان، کارگری و حقوق بشر در ایران، خواستار اقدام فوری و لغو احکام حبس صادره برای آنان شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سازمان بین المللی حمایت از مدافعان حقوق بشر، فرنت لاین دفندرز، یادآور شد در سال ۲۰۱۳ و ریاست جمهوری حسن روحانی که با آزادی عده ای از زندانیان سیاسی و عقیدتی همراه بود، امیدی برای اصلاحات سیاسی در ایران زنده شد. با این حال، نقض حقوق آزادی بیان، تشکل، تجمع مسالمت آمیز و فعالیت های مدافعان حقوق بشر هم‌چنان ادامه دارد.

این سازمان مدافعان حقوق بشر، در بیانیه های خود تاکید کرد: “مدافعان حقوق بشر و روزنامه نگاران ایرانی بازداشت، زندانی و در دادگاه های ناعادلانه محاکمه می شوند. این فعالین همچنان پیغام های تهدید به مرگ دریافت کرده و به طور خودسرانه بازداشت شده و از تودیع وثیقه آنان ممانعت بعمل می آید. بعلاوه، تحت نظارت سیستماتیک قرار داشته و خانواده های آنان مورد هدف قرار می گیرند. در بازداشت با آنان رفتار نامناسب شده و در سلول انفرادی نگهداری می شوند، از ملاقات با خانواده و دسترسی به امکانات پزشکی محروم بوده و تحت فشار مجبور به اعتراف اتهامات شان هستند.”

در این بیانیه‌ها، جزئیات فعالیت، اتهامات، پرونده و نحوه برگزاری دادگاه سعید شیرزاد، امیر (علی) امیرقلی و آتنا دائمی فعالین حقوق کودکان و هم‌چنین شاپور احسانی و جعفر عظیم‌زاده، فعالین حقوق کارگری و نرگس محمدی فعال حقوق بشر ذکر شده است.

در پایان، فرنت لاین دفندرز از حکومت ایران می‌خواهد در گام نخست فورا اتهامات و احکام حبس این فعالین را لغو کرده، در قدم بعدی تضمین کند که فعالین مدافع حقوق بشر بدون هیچ ترس و مزاحمتی قادر به انجام فعالیت های قانونی حقوق بشری خود هستند.

در اقدامی پیشتر این سازمان خواستار ازادی محمد صدیق كبودوند روزنامه‌نگار كورد شده‌ بود

frontlinedefenders-iran-kurd