اطلاعات سقز مادر سالخورده‌ی یک فعال سیاسی کورد را احضار و بازجویی کرد

0
957

مروفایتی: روز چهار شنبه، ٢٩ مهر، ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات شهرستان سقز برای چندمین بار مادر یکی از فعالین سیاسی کورد را احضار کرد و مورد بازجویی ماموران امنیتی وزارت اطلاعات قرار گرفت.

 فاطمه فیروزی ٦٠ ساله و ساکن روستای طاهربغده از توابع شهرستان سقز، از طریق تماس تلفنی به ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات این شهرستان احضار شده بود

وبسایت حقوق بشری هنگاو در این باره نوشته است، فاطمه فیروزی از سوی ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات سقز علی‌رغم کهولت سن، به دلیل فعالیت سیاسی و رسانه‌ای فرزندش و همچنین درباره‌ی حضور احزاب کورد در کوردستان، مورد بازجویی قرار گرفته است.

این منبع افزود، نیروهای امنیتی به مادر هادی عارفی را تهدید کرده‌اند، که از فعالیت و هچنین انتشار گزارشات در رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی خودداری کند.

به نوشته‌ی این منبع حقوق بشری کوردستان، ماموران وزارت اطلاعات همچنین در مورد حضور نیروهای پیشمرگ کورد در شهرستان سقز نیز، از وی بازجویی شده است.

احضار و بازجویی وزارت اطلاعات از مادر سالخورده‌ی این زندانی سیاسی سابق در حالی است، که وی از مشکلات شدید تنفسی رنج می‌برد، اما با این حال نیز تاکنون بارها از طرف این نهاد امنیتی احضار و بازجویی شده است.

مادر این روزنامه‌نگار کورد زمستان سال ١٣٩٣ از سوی وزارت اطلاعات مورد تهدید و فشار قرار گرفت و وثیقه‌ی ٥٠ میلیونی آزادی فرزندش را نیز مصادره نمودند.