2.6:  ثبت نام در خبرنامه‌های الکترونیکی

0
933

اکثر روزنامه نگاران علمی‌که دسترسی خوبی به اینترنت دارند از خبرنامه‌های آنلاین استفاده می‌کنند تا به سرعت در جریان توسعه و پیشرفت‌های علمی‌در حوزه‌های مختلف قرار گیرند و گزارش‌ها و بیانیه‌های خبری را به سرعت دریافت کنند. این‌که عضو کدامیک از این سرویس‌های خبری شویم بستگی به راهبرد شخصی دارد که انتخاب می‌کنید. شاید به این نتیجه برسید که خبرنامه‌های عمومی‌و شناخته شده تر را بررسی کنید.  اما در عین حال ارزش دنبال کردن منابع کمتر شناخته شده را نیز دست کم نگیرید.

این نکته را در نظر داشته باشید که محتوای این خبرنامه‌ها به هیچ وجه انحصاری نیست و موضوعی که مطرح می‌کند هم‌زمان برای همه رسانه‌های دیگر عضو نیز ارسال می‌شود و در قالب‌های مختلف در آن رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

برای این‌که به داستانتان اصالت بیشتری بدهید سعی کنید زاویه دیدی محلی را به آن اضافه کنید. برای مثال با متخصصان و کارشناسان محلی درباره کشفی که حتی در نقطه دیگری در جهان اتفاق افتاده است صحبت کنید.

گاهی اوقات ترکیب خبری که یک خبر‌نامه الکترونیکی منتشر می‌کند با اخبار مرتبط دیگری که دیگر منابع خبری منتشر کرده اند می‌تواند کارآمد باشد. برای مثال اگر خبرنامه الکترونیکی دریافت کردید که درباره یک نیروگاه گرمایی زمینی درحال ساخت بود می‌توانید اطلاعاتی را درباره نیروگاه‌های گرمایی زمینی دیگری که در نقاط دیگر ساخته شده اند و در خبرهای مختلف منابع گوناگون به آنها اشاره شده است را نیز به خبر خود بیفزاید.

مراقب رویدادهای آینده باشید: اگر اعلامیه ای دریافت کردید که مطابق آن قرار است کنفرانس مطبوعاتی در ماه آینده برگزار شود یا نتایج یک تحقیق تا سال آینده منتشر می‌شود. سعی کنید در مدتی که در اختیار دارید درباره آن موضوع کار کنید. سعی کنید اطلاعات اضافی را که برای تحقیقتان لازم است تا آن موقع گردآوری کنید. ویراستاران و سردبیران عاشق گزارشگرانی هستند که پیش از آن‌که خبری بر صفحات رسانه‌های خبری دیده شود، درباره آن تحقیقات خود را کامل کرده باشند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here