یورش نیروهای سپاه پاسدارن به مردم ناراضی “سرشیو” مریوان بجای پاسخگویی

0
1503

ژینگه وان: بر اساس گزارش خبرنگار ژینگه وان از مریوان؛ امروز یکشنبه 29 اسفندماه 1395 شمسی، نیروهای سپاه پاسداران اقدام به یورش و حمله مسلحانه به مردم ناراضی منطقه سرشیو مریوان نمودند.

خبرنگار ژینگه وان ضمن تایید این خبر گفت: “نیروهای سپاه پاسدارن با اقدام به شلیک به سوی مردم ناراضی این منطقه، سعی در پراکندن تجمع نارضایتی آنان نموده اند”.

عدم پاسخگویی به نارضایتهای مدنی مردم این منطقه به انتقال زباله های شهر به این منطقه گردشگری و اقدام به تیراندازی به سوی آنان و دست زدن به حمله مسلحانه به مردم مدنی از سوی نیروهای نظامی این شهرستان که با دستور مستقیم فرمانداری و شهرداری صورت گرفته است در حالیست که ناراضیان قبلا اعلام کرده بودند که تحت هر شرایطی تا به انجام رسیدن خواسته هایشان و لغو این تصمیم ناعلمی و نامنطقی مسئولین شهر در رابطه با انتقال زباله ها به این منطقه گردشگری، به تجمعات نارضایتی خویش ادامه خواهند داد.

روز شنبه ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۵ شمسی، حدود ۲۰ تن از اهالی روستاهای منطقه سرشیو مریوان، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.
بازداشت این تعداد در حالیست که آنها از سوی فرمانداری و جهت تشکیل جلسه دعوت شده بودند.
اسامی برخی از بازداشت شدگان که به مروفایتی ارسال شده است عبارتند از: ماموستا صلاح الدین دژاک امام جماعت گمارلنگ، ادریس راوند، کریم راوند،رحیم راوند، فایق رانین، احمد رانین، خلیفه جلال راوش، فایق راوش، حاجی فایق باتکاک شورای کانی کوزله، شریف داده شورای ماسیدر، شهرام رانین و مظهر معینی کارمند اداره محیط زیست.

طی مدت چند روز گذشته، اهالی این منطقه جهت اعتراض به تصمیم شهرداری و فرمانداری مریوان به انتقال زباله های شهر به این منطقه گردشگری اقدام به برگزاری تجمعات نارضایتی نموده بودند.
مردم این منطقه اعلام نموده اند که به هر نحو ممکن از انتقال زباله های به این منطقه گردشگری ممانعت خواهند نمود.

تجمعات نارضایتی در محل دره سماقان، تجمع در جلوی شهرداری مریوان و نیز مراجعه به استانداری استان سنندج از سوی اهالی این منطقه و نیز طرفداران محیط زیست، تاکنون بی نتیجه باقی مانده و مسئولین دولتی اعلام نموده اند که تصمصم آنها قطعی است.
دره سماقان واقع در ۲ کیلومتری روستای گمارلنگ را محل دپوی زباله شهرهای مریوان، سروآباد، برده رشه و کانی دینار اعلام کرده است.