کشتار بی رحمانه سگ‌ها توسط نیروهای حکومتی بە سنندج رسید

0
1171

بەگزارش ژینگەوان، در دو روز گذشته در استان سنندج واقع درمنطقه نایسر، دوشان و گریزە این استان نیروهای شهرداری اقدام به تیراندازی و کشتن سگ‌های خیابانی درمناطق نام بردە کردەان.

بە گفتە شاهدانە عینی افرادی که به سگ‌ها در این مناطق تیراندازی نمودەاند، از مأموران شهرداری می‌باشد، کە شهرداری هم از کشتن سگ‌ها اظهار بی‌اطلاعی نموده است.

در مناطق شهری سنندج از جمله نایسر، دوشان و گریزه به دلیل تعداد سگ‌هایی که به اصطلاح نیروهای شهرداری استان ولگرد می‌خوانند، شهرداری نیز آسان ‌ترین راهکار یعنی کشتار شبانه و بی‌ رحمانه آنها را بدون هیچ پشتوانه منطقی و انسانی انجام می‌ دهد و این در حالی است که وجود سگ‌های بیشمار، ناشی از نبود جایگاه دفن زباله بهداشتی و وفور پس ماند غذایی در این مناطق است.

می توان گفت قتل عام وحشیانه و بی رحمانه سگ‌ها از خردگرایی بدور بوده و اجرای آن تنها بر مبنای باورهای خرافی و کوته ‌نظرانه انجام می ‌شود که موجب ارتقای سطح زندگی نمی شود بلکه عاملی برای ترویج و باز تولید مستقیم خشونت در جامعه است.

کشتن حیوانات ولگرد با ‌سلاح ازجمله موارد غیرقانونی است که هر از چند گاهی در دستور کار مدیران شهری قرار می‌گیرد و در تازه‌ترین موارد ازاین‌ دست، در شهر کرماشان و مدتی پیشتر در شهر بوکان در شرق کوردستان شاهد کشتار بی‌رحمانه سگ‌های خیابانی بودیم که هم غیرقانونی است، هم به شیوه‌ای بی‌رحمانه انجام می‌شود