بیانیە انجمن سبز چیا در رابطە با قطع عضو شدن سرباز کورد

0
758

بەگزارش ژینگەوان، انجمن سبز چیا در شهر مریوان در رابطە با قطع عضو شدن سرباز کورد کە در حال نجات دادن یک سگ در میدان مین یک بیانییە اعلام نمود.

متن کامل بیانیه عینا در پی می آید

بیانیە انجمن سبز چیا در مورد فداکاری سرباز مریوانی

محمد باختر شهروند مریوانی ۱۹ سال سن دارد و فرزند کاک لطیف اهل روستای هانه شیخان (استان کوردستان-شهرستان مریوان) است. محمد فرزند کوچک خانواده حدود یکسال است در پادگان عجب شیر مشغول به گذراندن خدمت سربازی بود. ایشان روز شنبه ۲۷ آذرماه بعد از اتمام ساعت نگهبانی خود وقتی متوجه ناله های توله سگی می شود که در حصار امنیتی پادگان گیر کرده است شجاعانه برای نجات آن تلاش می کند و با پای راست خود که از میان حصار به سمت توله کشیده بود توله را نجات می دهد اما با نهایت تاسف در حین به عقب کشیدن پایش مین انفجاری که حیوان سبب شده بود متوجه آن نشود منفجر می شود و متاسفانه از ناحیه پای راست به شدت دچار مصدومیت می شود و به بیمارستان شهدا شهر تبریز منتقل می شود.

در گفتگویی که با یکی از همراهان ایشان در بیمارستان شهدا داشتیم اشاره داشتند که متاسفانه با گذشت دو روز از این اتفاق به دلیل شدت خونریزی امکان عمل جراحی برای پزشکان میسر نشده است و اکنون با قطعی پا از ناحیه قوزک مواجه است. لذا بدینوسیله همراه ایشان در تبریز از همه دوستداران طبیعت و محیط زیست طلب دعای خیر برای بهبودی کاک محمد باختر نموده اند که ما هم به حرمت این کار نیک ایشان آرزوی سلامتی و بهبودی و شفای عاجل وی را از خداوند منان خواستاریم.

انجمن سبز چیا مریوان ضمن ابراز تاسف برای حادثه پیش آمده برای فرزند کاک لطیف، کار نیک فرزندشان را گرامی و ارج می نهیم و در کنار آنها هستیم و خود را شریک غم و نارحتی شان می دانیم.

روابط عمومی انجمن سبز چیا – دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵

photo_2016-12-20_15-33-26