برف، کولاک آب‌گرفتگی و قطع برق، زندگی در چند استان ایران را مختل کرده است

0
966

بەگزارش ژینگوان، یازدە استان ایران در معرض سیل و سرما قرار دارد، بە طوری کە آب گرفتگی و قطع برق  زندگی در چند استان ایران را از جملە روستاهای استان فارس، کردستان، بوشهر، آذربایجان شرقی و غربی مختل کرده است.

رئیس هلال احمر در آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه، کرستان، گلستان، گیلان، مازندران، لرستان، همدان، البرز، اردبیل، چهارمحال، تهران، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کرمان، ، قم، یزد و اصفهان از بارندگی و خطر سیل خطر طغیان رودخانه‌ها خبر می‌هد.

بنا بە گزارش  ایرنا، راه‌های ارتباطی ۵۰۰ روستای کردستان بسته شده‌اند، زیرساخت‌های بین راهی در این استانها آسیب دیده‌اند.

وقوع سیل در هشت شهرستان، هشت شهر و تعداد فراوانی از روستاهای استان بوشهر، نیازمند توجه مسئولان کشوری برای کمک به مردم این استان است که تاکنون هیچ کدام از مسئولان کشوری  برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان استان بوشهر وارد این استان نشده‌اند.

به گفته فرماندار جهرم، راە رفت و آمد۲۰ منطقه روستایی به دلیل بارندگی بسته شده و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی نیز به طور کامل تخریب شده‌اند.

بارندگی و سیل جمعه ۲۹ بهمن، سد محمدآباد جهرم را شکست و سه پل ورودی به این شهر نیز تخریب شده است،  که تا کنون ۲۷۰۰ خانه در این شهرستان آسیب دیده‌اند.

خبرگزاری فارس به نقل از فرماندار دشتستان می‌نویسد که دختری در روستای “شاه‌پسر مرد” در بخش بوشکان قربانی سیل شده و ارتباط ۱۵ روستای این شهرستان با سایر نقاط قطع شده است، تا اکنون در شهر جهرم و روستاهای اطراف آن ۱۲ نفر بر اثر سیل مفقود شدن.

بیشترین مقدار بارندگی در کردستان در دو روز گذشته به مریوان تعلق داشتە که ۶۰ میلمتر بودە است، هواشناسی کردستان پیش‌بینی کرده که دمای برخی مناطق این استان در دو روز آینده به ۲۰ درجه زیر صفر برسد.

در طی یک ماە گذشتە بە اسر بارش برف زیاد در مناطق مرزی چندین نفر از کولبران کورد جان خود را از دەست دادەاند.

فیلمە شکسته شدن سد محمدابادجهرم و جاری شدن سیل وسرایت آن به شهرها و روستاهای پایین دست سد.

تصاویری از شکستن سد محمدآباد جهرم در نزدیک استان شیراز و خسارات وارد شدە بە مردم این منطقە.

This slideshow requires JavaScript.