اطلاعیه انجمن سبز چیا در مورد زلزله اخیر کرماشان

0
1034

ژینگەوان: انجمن سبز چیا در شهرستان مریوان در رابطە بە زلزلە اخیر در بخشی از شهرهای کوردستان یک اطلاعیە منتشر کرد.

متن این اطلاعیە بە شرح زیر است:

حوادث طبیعی به طور اعم و زلزله به طور اخص جزء لاینفک رفتار طبیعت بوده و تنها شناخت صحیح می تواند ما را در جهت کاهش خسارات ناشی از آنها تا حد ممکن یاری دهد.

امروزه در جوامع پیشرفته این وقایع به عنوان رخدادی عادی تلقی شده و مدیریت می گردد. متاسفانه در کشور ایران علیرغم ادعا، با ابعاد ویرانگر جانی و مالی گسترده ای در بلایای طبیعی روبرو هستیم و برنامه جامع و مدرن جهت به حداقل رساندن خسارات ناشی از آن وجود ندارد و بعد از هر رخداد طبیعی به صدور بیانیه، وعده های بی پشتوانه و اظهار تاسفی بسنده کرده و مسولان امر تا رخداد بعدی آن را فراموش می کنند، غافل از آنکه مقابله با این بلایا با اینگونه کارها میسر نیست.

انسانیت ما به عنوان جامعه زمانی معنادار خواهد بود که در سختی ها و مشکلات به یاری همدیگر بشتابیم و در کنار یکدیگر قرار بگیریم.
در این راستا انجمن سبز چیا ضمن اعلام تسلیت بە جانباختگان این حادثه دردناک، ارزوی شفای عاجل برای زخمی ها و ابراز همدردی با خسارت دیدگان و بازماندگان این حادثه، آمادگی خود جهت هرگونه امداد و همکاری را اعلام می دارد و خواهشمند است تمامی مردم با دوری گزیدن از شوایع و شوک های اجتماعی در راه تسکین الام این عزیزان گام بردارند.

انجمن سبز چیا، ۲۲ ابان ماه