درخواست خانواده “حمیدرضاامینی” برای آزادی وی از زندان ترکیه

0
2925

هانا: خانواده “حمیدرضاامینی” پناهجوی سیاسی که در کمپ “کوروباش” در کشور ترکیه زندانی است، با ارسال فیلمی برای خبرگزاری هانا، از مجامع بین المللی و در راس آنها آقای “رحمان جاوید” کمیسر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، درخواست میکنند تا برای آزادی وی تلاش کنند.

گفتگو از: سیروان منصوری
خانم “سوادبه نامدار زنگنه” در گفتگویی با سایت پناهندگی هانا اظهار داشت: همسرم که با اکاونت “آریو برزن” در شبکه تلگرام در فضای مجازی در فعالیت های حقوق بشری مانند نه به اعدام،حمایت از کودکان کار و دفاع از خانواده زندانیان سیاسی مشارکت داشت در تاریخ ۱۱ آذر ۹۶ به علت فعالیت های حقوق بشری توسط اطللاعات سپاه دستگیر و بیش از یک سال در زندان اوین بود که حدود ۷۹ روزش انفرادی بود و بعد به عنوان یک اقدام تنبیهی به زندان تهران بزرگ در جاده قم منتقل شد.
ایشان در ادامه گفت: به علت همکاری نکردن همسرم با اطلاعات سپاه، سه دادگاه مختلف برای ایشان تشکیل شد که در دادگاه فرهنگ و رسانه تهران به علت فعالیت در فضای مجازی به پرداخت ۴ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. در دادگاه کیفری یک به اتهام سب النبی به اعدام محکوم شد که توسط وکیل بسیار ارزنده آقای آقاسی از اعدام نجات یافت و به ۳ سال حبس محکوم شد.در نهایت در دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی به علت اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی کشور،تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر
و ارتباط با شبکه های معاند نظام به ۸ سال حبس و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد که پس از اعتراض پرونده به شعبه ۳۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب به ریاست قاضی زرگر ارسال شد و در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۹۸ دادگاه ایشون برگزار میشود.
وی افزود: دادگاه فرهنگ و رسانه و دادگاه کیفری یک ایشان در تاریخ ۲۲ بهمن مورد عفو وبخشودگی قرار گرفت اما هنوز در دادگاه انقلاب پرونده باز دارندو چون پاسپورتش در دست اطلاعات سپاه است، مجبور شد همان روز با حالتی مریض و به خاطر امنیت جانی و به طور غیر قانونی از ایران خارج شود که بعدا در خاک ترکیه قاچاق برها از ایشان پول بیشتری طلب میکنند و چون میفهند که سیاسی است به مدت ١٢ روز به صورت گروگان نگهش میدارند که ایشان با ارسال فیلم و لوکیشن محل نگهداری از دوستانش طلب کمک میکند و آنها هم با پلیس مبارزه با قاچاق انسان ترکیه تماس میگیرند و همسرم از دست گروگان گیرها آزاد میشود، اما به علت ورود غیرقانونی به خاک ترکیه بازداشت و به کمپ “کوروباش” منتقل میشوند که تا این لحظه در آنجا نگهداری میشوند.
خانم نامدار زنگنه میگوید: با وجود ارائه تمامی مدارک به دولت ترکیه و ترجمه آنها به زبان ترکی، ولی متاسفانه تاکنون به پرونده همسرم رسیدگی نشده و ایشان به مدت ٣ ماه است که به صورت بلاتکلیف در آنجا حبس شده اند.
وی خاطرنشان میکند: ما دارای ٢ فرزند پسر به نامهای امید ١٤ ساله و نوید ١٠ ساله هستیم که بسیار نگران پدرشان هستند، نوید آسم دارد و نیازمند مراقبتهای پزشکی است.
آنان با ارسال این فیلم ضمن بازگونمودن وضعیت وضعیت پدرشان، از مجامع بین المللی و فعالان حقوق بشر درخواست دارند تا در این زمینه ساکت ننشینند و زمینه آزادی ایشان و انتقالشان به یک کشور امن را فراهم سازند.
گفتنی است آقای حمیدرضا امینی متولد ١٣٥٠ در شهر کرمانشاه میباشد که در ایران و تا قبل از دستگیری در زمینه تعمیرات موبایل فعالیت میکرده است.


https://www.youtube.com/watch?v=D-vUi8sGUis&feature=youtu.be


Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here