کانادا پناهجویانی را که در کشورهای دیگر درخواست پناهندگی داده باشند، نخواهد پذیرفت

0
4468

هانا: کانادا مایل است تا قوانین پناهندگی را به منظور سخت تر کردن پذیرش پناهجویانی که از جانب کشورهایی مانند آمریکا رد شده اند، برای درخواست مجدد پناهندگی در مرز،تغییر دهد.

ترجمه از متن انگلیسی: سیروان منصوری
این مساله از آنجا ناشی میشود که هزاران پناهجو بعد از آنکه درخواست پناهندگیشان در آمریکا رد شده، به سمت مرز کانادا حرکت کرده اند.
این اصلاحات در قانون، عصر روز دوشنبه ٨ آوریل  در لایحه  بودجه عمومی ٣٩٢ صفحه ای حکومت فدرال گنجانده شد.
هجوم پناهجویانی که با گذر از مرز آمریکا-کانادا به سمت این کشور می آیند، به یک بحث داغ سیاسی در کانادا تبدیل شده است.
این قانون به ماموران مهاجرتی در مرز اجازه می دهد که درخواست پناهندگی پناهجویانی را که قبلا درخواست پناهندگی در یکی از کشورهایی که با کانادا توافق مبادله اطلاعات دارند را رد کند. این کشورها شامل آمریکا، بریتانیا، استرالیا و نیوزلند میشوند.
به پناهجو بعد از این جلسه دادرسی شفاهی تعلق نمیگیرد و درخواست تجدیدنظر در یک دادگاه مستقل برگزار نخواهد شد.
در عوض کسانی که درخواستشان رد میشود حق دارند یک نامه کتبی درباره ارزیابی ریسک و خطر احتمالی که متوجه آنان است ارائه کنند که وکیل “کوین وینر” معتقد است که این گونه درخواستها ٣% احتمال موفقیت دارد.
او در ایمیلی به “بی بی سی” میگوید: من انتظار تغییرات عمده در سیستم مهاجرت کشور کانادا را دارم و متعجبم که دیدم همچین مساله ای در لایحه بودجه گنجانده شده است. ماموران مهاجرتی در حال تبدیل شدن به تصمیم گیرندگان خط مقدم برای حجم بسیار بالایی از درخواستهای پناهندگی هستند، بنابراین دولت باید مطمئن شود که آنها در زمینه اجرای اعدالت و تصمیم های منطقی، کارشان را بهتر انجام می دهند.
در سال ٢٠١٨، در حدود ٢٠ هزار پناهجو از مرزهای آمریکا به سمت کانادا آمدند در حالیکه بسیاری از آنها قبلا در کشور آمریکا درخواست پناهندگی داده بودند.
در حال حاضر بیش از ٢٠٠ هزار درخواست پناهندگی در کشور کانادا وجود دارد و متوسط مدت زمان رسیدگی به آنها توسط هیات پناهندگی کانادا به حدود بیش از ٢٠ ماه رسیده است.
در بودجه امسال مبلغ یک میلیارد دلار کانادا(٧٥٠ میلیون دلار آمریکا) توسط دولت برای مصارف خدمات مرزی برای پناهجویان تا پنج سال آینده تخصیص داده شده است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here