تحصن یک پناهنده کورد ایرانی به همراه خانواده اش جلو درب کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آنکارا

0
8072

هانا: یک پناهنده کورد ایرانی از امروز ٤ ژوئن ٢٠١٨ به همراه خانواده اش در مقابل درب کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آنکارا دست به تحصن زده است. آقای “شهرام الیاسی” که متولد شهرستان مریوان در استان کوردستان ایران است، امروز در اعتراض به آنچه که بی عدالتی و عدم رسیدگی به پرونده خود از طرف کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ترکیه مینامد، در جلو درب کمیساریا تحصن کرده و خواستار رسیدگی فوری به پرونده پناهندگی خود شده است.

گفتگو از: سیروان منصوری
آقای الیاسی در گفتگویی با سایت پناهندگی “هانا” اظهار داشت: بنده در سال ١٣٨٧ در شهرستان ملارد در استان  تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و به ١١ سال زندان محکوم شدم که مدت چهار سال در زندان رجایی شهر بودم، یک سال در زندان اوین و مدت پنج ماه هم در زندان مریوان بودم، بعد از گذشت ٦ سال از دوران محکومیتم  و بعد از ١٥ روز اعتصاب غذا، با وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی به مرخصی اعزام شدم و بعد از آن برای تامین امنیت جانی و به ناچار به کشور ترکیه گریخته و به عنوان پناهجو نزد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ثبت نام کردم.
ایشان در ادامه می افزاید: بنده مدت ٤سال ونیم است که در کشور ترکیه اقامت دارم، در سال اول موفق به دریافت قبولی از طرف کمیساریا به عنوان پناهنده شدم و اکنون مدت ٣ سال است که پرونده پناهندگی من در بخش کشوری در انتظار می باشد.
وی ضمن پافشاری بر تحصن خود تا زمان دریافت جواب قانع کننده از طرف کمیساریا افزود: از تمامی فعالان حقوق بشر، وکلای مهاجرت، فعالین حوزه پناهندگی و تمامی انسانهای آزادیخواه در سراسر جهان خواهشمندم که صدای اعتراض و فریاد من و خانواده ام را به گوش مجامع جهانی و متولیان امور پناهندگی برسانند و یار و کمک حال ما باشند.
گفتنی است که آقای الیاسی دارای ٢ فرزند خردسال میباشد و به همراه همسر و فرزندان خود از امروز تحصن خود را آغاز کرده است.
آقای الیاسی در پایان با تشکر از سایت هانا برای اطلاع رسانی در این زمینه افزود که آخرین وضعیت خود را در روزهای آینده از طریق هانا به اطلاع همگان میرساند.

This slideshow requires JavaScript.

 

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here