انتقال پرونده جمعی از پناهندگان در ترکیه به کشور پرتغال به عنوان کشور سوم

0
7235

هانا: بنا به گزارشهایی که از منابع موثق به سایت پناهندگی هانا رسیده است، در طول چندین روز گذشته پرونده بسیاری از افرادی که قبولی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ترکیه را داشته اند، برای انتقال به کشور سوم به کشور پرتغال ارسال شده است.

گزارش از: سیروان منصوری

بنا به این گزارشها، پرونده بسیاری از پناهندگانی که قبولی سازمان ملل در ترکیه را داشته اند، برای بررسی پرونده و پذیرش توسط کشور سوم، به سفارت کشور پرتغال در ترکیه فرستاده شده است. این گزارش همچنین اضافه میکند که در موارد متعددی همچنین پرونده افرادی که پیشتر توسط کشور ایالات متحده آمریکا پذیرفته شده بودند، برای پذیرش سهمیه کشوری به کشور پرتغال واگذار شده است. علاوه بر این در چندین مورد، پرونده کسانی که حتی مرحله icmc یک را هم پشت سر گذاشته اند، به کشور پرتغال واگذار شده است.

گفتنی است در همین راستا و در خبری که پیشتر در هانا منتشر شده بود، کمیسر اتحادیه اروپا خاطرنشان کرده بود که این اتحادیه در نظر دارد برای پذیرش سهمیه ١٦٠ هزار نفری از پناهندگان که پیشتر توسط کشورهای عضو این اتحادیه روی آن توافق شده بود، برای سالهای ٢٠١٨ و ٢٠١٩ از میان پناهندگانی که قبولی سازمان ملل را دارند، اقدام به پذیرش ٥٠ هزار پناهنده و تقسیم آن بین کشورهای عضو نماید که سهم زیادی از این پذیرش از کشور ترکیه خواهد بود.
لازم به ذکر است که در صورت کسب هر اطلاع و اخبار بیشتری در این راستا از منابع موثق از طریق همین سایت خبری به اطلاع مخاطبین گرامی خواهد رسید.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here