یک پناهجوی سیاسی کورد ایرانی در آستانه دیپورت از ترکیه به ایران قرار دارد

0
2762

هانا: بنا به گزارشی که به سایت پناهندگی و خبری هانا رسیده است، یک پناهجوی کورد ایرانی در آستانه دیپورت از ترکیه به ایران قرار دارد.
یکی از دوستان این پناهجو در تماسی با خبرگزاری هانا گفت: دوستش که “فاروق شریعتی” نام دارد و اهل سنندج است، پس از معرفی خود به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در شهر آنکارا و ثبت نام در آن سازمان، برای اقامت و زندگی به شهر “گوموش خانه” فرستاده میشود، اما پس از دو روز اقامت در آن شهر توسط پلیس دستگیر و به کمپی در نزدیکی شهر “وان” فرستاده میشود.

گفتگو از: سیروان منصوری


این فرد ضمن بیان این مطالب در ادامه گفت: پس از این یک ماه و نیم که از بازداشت وی در این کمپ میگذرد، اکنون مقامات کمپ به وی اطلاع داده اند که به زودی به كشور ایران دیپورت خواهد شد.
وی ضمن اینکه وضعیت روحی فاروق شریعتی را بسیار بد ذکر کرد، افزود: از آنجا که وی پناهجوی سیاسی است و از کشور ایران گریخته است و در ایران تحت تعقیب است، در صورت دیپورت و بازگرداندن به ایران، جان وی به مخاطره جدی خواهد افتاد.
وی ضمن ابراز نگرانی جدی از وضعیت این پناهجوی سیاسی، در ادامه از کلیه مجامع حقوق بشری، فعالان سیاسی و حقوق بشری، وکلای متعهد، نهادهای مدنی و تمامی کسانی که در راه آزادی و حقوق بشر مبارزه میکنند درخواست کرد تا از هر راهی و به هر طریقی که میتوانند در راه جلوگیری از این دیپورت تلاش کنند.
وی همچنین از کسانی که به هر نحوی میتوانند در این زمینه کمک کنند درخواست عاجزانه کرد که با شماره تلفن ٥٣١٤٧٢١٨٨٣-٠٠٩٠  با آقای “ارسلان” تماس بگیرند.
ذکر این نکته ضروری است که در سالیان گذشته پناهجویان با پیشینه سیاسی که از کشورهای مختلف به ایران دیپورت شده اند، در اکثر موارد با شکنجه، آزاد و اذیت و زندان مواجه شده و حتی در مواردی حکم اعدام برایشان صادر شده است.
گفتنی است تا لحظه تنظیم این خبر، این پناهجوی سیاسی همچنان در کمپ شهر “وان” در بازادشت به سر میبرد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here