پناهجوی ایرانی که تقاضای پناهندگیش در آلمان رد شده، خود را با زنجیر به نرده پل شهر “کلن” بست

0
4798

یک پناهجوی ایرانی که با تقاضای پناهندگی‌اش مخالفت شده، به عنوان اعتراض با زنجیر خود را به نرده‌ حاشیه پلی بر روی رود راین در شهر کلن آلمان بست. با این اقدام اعتراضی عبورومرور بر روی این پل متوقف شد.

پلیس شهر کلن غروب روز چهار‌شنبه (۲۹ شهریور / ۲۰ سپتامبر) به خبرنگار خبرگزاری آلمان در این باره گفت با تقاضای پناهندگی این مرد ۲۹ ساله ایرانی مخالفت شده  و او به عنوان اعتراض عصر روز چهارشنبه خود را به روی پلِ “هوهِن تسولر” رسانده است.

این پناهجو که مشخصات‌اش را پلیس فاش نکرده است، بر روی پل اشعاری را که روی کاغذهایی نوشته شده بود، دور خود پخش می‌کند و سپس خود را با زنجیر به نرده‌های حافظ پل می بندد.

به گزارش خبرگزاری آلمان پلیس شهر کلن حدود ساعت چهار و ۴۵ دقیقه عصر روز چهار‌شنبه تلفنی از این ماجرا با خبر می‌شود. ماموران خود را به محل حادثه می‌رسانند و پناهجو خواستار حضور یک مترجم ایرانی می‌شود.

پلیس از ماموران آتش‌نشانی شهر کلن می‌خواهد خود را با تجهیزات ضروری به مکان حادثه برسانند و عبور مرور کشتی‌ها بر روی رود راین نیز به دستور پلیس قطع می‌شود. هم‌زمان ماموران پلیس از مرکز، تقاضای مترجم ایرانی می‌کنند.

این پناهجوی ایرانی با ورود مترجم خواست خود را می‌گوید و سپس حاضر به قطع زنجیر می‌شود. او با قطع زنجیر خود را به پلیس معرفی می‌کند. یکی از سخنگویان پلیس فدرال آلمان در این باره گفت: «او به ما گفت نمی‌خواهد خودکشی کند.»

پلیس اعلام کرده که این پناهجو پس از تحقیقات اولیه آزاد شده و قرار است علیه او به خاطر نقض ايمنی عبور و مرور پرونده‌ای تشکیل شود.

گفته می‌شود این پل که یکی از مهم‌ترین مکان‌های عبور قطار است در مجموع دو ساعت‌و‌نیم بسته بوده و بسیاری از قطارها برای رسیدن به مقصد مسیر خود را تغییر داده‌اند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here