تجمع اعتراضی پناهجویان ساکن در کمپ دیاواتای یونان نسبت به شرایط وخیم این کمپ پناهندگی

0
6331

هانا: بر اساس گزارشات رسیده به سایت خبری و پناهندگی هانا،روز دوشنبه ٣٠ ام مرداد ماه ١٣٩٦،پناهجویان مستقر در کمپ پناهندگی “دیاواتا” ی شهر سالونیک یونان در اعتراض به شرایط وخیم این کمپ، یک تجمع اعتراضی گسترده برگزار کردند.

یکی از پناهجویان کورد ساکن در این کمپ به سایت هانا گفت: هرچند که بر اساس قوانین خو کمپ هم باید به هر خانواده یک کانکس برای سکونت تعلق گیرد، مسئول حال حاضر کمپ بنا به سلیقه شخصی و به زور در هر کانکس ٢ خانواده را سکونت داده که این مساله موجبات نارضایتی ساکنین این کمپ را فراهم آورده است.
“لقمان قاسمی” در ادامه اظهار داشت: هر کانکس ٢ اتاق دارد و بر اساس قانون باید یک خانواده در آن سکونت داده شود، اما متاسفانه حتی پس از این تجمع اعتراضی هم مسئول کمپ حاضر به تغییر نظر خود نیست و با زبان تهدید آمیز از پناهجویانی که به این امر اعتراض کرده اند خواست که چنانچه با این مساله نمی توانند کنار بیایند می توانند این کمپ را ترک کنند. 

مسئول این کمپ اوضاع را برای افراد مجرد هم غیرقابل تحمل کرده و افراد با گرایشهای فکری مختلف را در کنار هم قرار داده که این امر اوضاع نابسامان روحی را برای ساکنان این کم کمپ فراهم آورده است.
این منبع همچنین به خبرگزاری هانا گفت: که نزدیک به یک هفته است که پلیس ضد شورش اطراف کمپ را محاصره کرده و با این عمل موجب ترس و وحشت در میان ساکنان کمپ شده است.در همان حال کانالهای خبری یونان هم اخبار کمپ را وارونه منعکس میکنند و اظهار میدارند که افراد ساکن در کمپ مانع از ورود افراد جدید به داخل این کمپ میشوند.
تا لحظه تنظیم این خبر، هیچگونه جوابی از سوی مسئولان این کمپ به خواستهای معترضان داده نشده است و اوضاع این کمپ همچنان متشنج است.

This slideshow requires JavaScript.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here