اذعان به همکاری با داعش از سوی تعدادی از پناهجویان مسلمان در کشور آلمان

0
2485

هانا: بنا به گزارش خبرگزاری دویچوله، هر روز بر تعداد پناهجویان مسلمانی که به مقامات آلمانی مراجعه میکنند و به همکاری با داعش و دیگرگروههای تروریستی اسلامی اعتراف میکنند، افزوده میشود. وزارت دادگستری ایالت بایرن می‌گوید:مراجعه متقاضیان پناهندگی به دادستانی این ایالت برای اقرار به اعمال مجرمانه به پدیده‌ای آشنا تبدیل شده است.

شبکه تلویزیونی “ان ٢٤” به نقل از وزارت دادگستری آلمان از مراجعه فزاینده پناهجویان مسلمان به اداره فدرال مهاجرت و پناهجویی این کشور خبر داد که به ارتباطات و یا عضویت خود در گروه داعش و یا دیگر گروههای تروریستی و انجام اعمال مجرمانه قبل از ورود به کشور آلمان اشاره میکنند.
در حالی که دادستان‌های شمال بایرن در نورنبرگ و بامبرگ از حدود ۱۰ مورد از این دست خبر داده‌اند، دادستان مونیخ از دست‌کم ۱۵۰ مورد مراجعه بین تابستان ۲۰۱۶ و آوریل ۲۰۱۷ گزارش داده است.بنا به این گزارش تنها در دادستانی مونیخ ٤٠ مورد از این پرونده ها موجود است که افراد اعتراف کرده اند که در وطن خود فرد یا افرادی را کشته اند یا قصد کشتن افرادی را داشته اند.در دیگر ایالت‌های آلمان مانند هسن، شلویگ ـ هولشتاین و هامبورگ نیز روندی مشابه مشاهده شده است.
الکساندر بادله، سخنگوی دادستانی فرانکفورت می‌گوید، ظاهرا بسیاری از پناهجویان با اقرار داوطلبانه به عضویت اجباری در یک تشکل اسلام‌گرایانه می‌خواهند مانع از دیپورت خود از آلمان بشوند. اما هر کدام از این موارد باید به دقت مورد بررسی و تحقیق قرار بگیرد.
گفتنی است پیشتر نیز آگاهان به امور مربوط به مسائل پناهندگی هشدار داده بودند که در موج مهاجرت پناهجویان به سمت اروپا، بسیاری از افراد داعش و دیگر گروههای تروریستی همراه با آنان وارد کشورهای اروپایی شده اند. حتی در مواردی مشخص شد که بسیاری افراد با پاسپورت جعلی وارد این كشورها شده بودند. همین مسائل باعث شد که بسیاری از کشورهای اروپایی و از جمله آلمان تصمیم بگیرند که پرونده ها را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند و حتی در مواردی بسیاری از پرونده های افرادی را که از اداره مهاجرت قبولی گرفته بودند را دوباره مورد بررسی مجدد قرار دهند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here