بازبینی ​​​​​​​پرونده قبولی ۸۰ تا ۱۰۰ هزار پناهنده در آلمان

0
2279

مسائل مربوط به پناهجویان در آلمان روزبروز وارد عرصه جدیدتری می گردد و مسائل دیگری را به دنبال خود می آورد.

هانا: توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، ضمن اعلام این خبر که قرار است پرونده ده ها هزار پناهجو در آلمان مورد بازبینی قرار گیرد، گفت بخصوص پرونده مردان ۱۸ تا ۴۰ سال از ده کشور جهان بازبینی می‌شود. از جمله این کشورها سوریه و افغانستان هستند.

بازنگری پرونده‌های پناهجویان به خاطر کشف جنجالی یک هسته ‌تروریستی در ارتش آلمان با نام و پرونده “فرانکو آ” بوده است. این فرد عضو یک گروه تروریستی در ارتش آلمان بوده که از جمله قصد ترور یکی از وزیران آلمان را داشت. یوآخیم گاوک، رئیس جمهور پیشین آلمان نیز در لیست ترور این گروه بود.

گفته می‌شود که به این ترتیب پرونده حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر پناهجو بازبینی خواهد شد. وزیر کشور آلمان در این باره گفت این اقدام برای امنیت کشور بسیار پراهمیت است و این بازبینی‌ها قرار است در تابستان سال جاری میلادی (۲۰۱۷) آغاز شوند.

 این بازبینی بر اساس تحقیقاتی صورت می گیرد که نشان داده است که ناکافی بودن دلایل موجه برای قبولی در میان پرونده‌های خاتمه یافته‌ی ۴۵ درصد از پناهجویان افغان و ۲۰ درصد از پناهجویان سوری دیده شده است.

توضیحاتی بیشتر در این باره از زبان دویچه وله:

“فرانکو آ” بدون دانستن زبان عربی به عنوان یک پناهجوی سوری تقاضای پناهندگی کرده بود. هدف این افسر آلمانی از این اقدام این بود که پس از دست زدن به اقدامات تروریستی، نوک پیکان تحقیقات پلیس جنایی را متوجه جریانات اسلام‌گرا کند.

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، اعلام کرد که اداره فدرال آلمان در امور مهاجرت و پناهندگی (Bundesamt für Migration und Flüchtlinge) قرار است پرونده پناهجویان قبول شده ده کشور را در دوسال گذشته بازنگری کند. از جمله این کشورها سوریه و افغانستان هستند.

 

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here