یک فعال سیاسی کورد ایرانی در آستانه دیپورت از فنلاند قرار دارد

0
3447

هانا: پلیس کشور فنلاند روز سه شنبه ٢٣/٠٥/٢٠١٧ تلاش کرد تا از طریق فرودگاه شهر هلسینکی یک فعال سیاسی کورد را به ایران دیپورت کند، اما با مقاومت نامبره موفق به انجام این کار نشد.

بنا به اخباری که به خبرگزاری هانا رسیده است، این پناهجوی کورد ایرانی که “عبدوالقادر نزاکت” نام دارد و به آسو معروف است، روز سه شنبه، هنگامی که پلیس فنلاند قصد دیپورت وی به ایران را داشت، از یکی از پله های فرودگاه شهر هسلینکی خود را به پایین پرتاب کرده و مصدوم شده است. در پی این حادثه وی دوباره برای دیپورت مجدد، به بازداشتگاه منتقل شده و احتمال زیاد دیپورت وی در روز بعد وجود دارد.
وی که عضو رسمی حزب دموکرات کردستان ایران بوده، از سال ٢٠١٣ در فنلاند زندگی میکند، اما پرونده وی تاکنون دوبار از سوی مقامات اداره مهاجرت این کشور با جواب منفی روبرو شده است.
فعالان حقوق بشر و حوزه پناهندگی هشدار داده اند که با توجه به فعالیتهای سیاسی و سوابق مبارزاتی وی، در صورت دیپورت به ایران با خطر جدی از جمله اعدام یا حبس طولانی مدت مواجه خواهد شد. آنان ‌همچنین برای جلوگیری از دیپورت وی، متنی را آماده کرده اند و از همه افراد دلسوز و مدافع حقوق بشر خواسته اند تا آن متن را به آدرس ایمیل اداره مهاجرت فنلاند بفرستند.
‌همچنین از طرف آنان ، یک گردهمایی اعتراضی در جلو اداره مهاجرت هلسینکی برای روز ٢٦ همین ماه در نظر گرفته شده است.

متن آماده شده برای جلوگیری از این دیپورت:
SuomenPoliisi@
Maahanmuuttovir@
§Suomen perustuslaki 2 luku 9
Äläkää karkottakoon
ABDOLGHADER#
NAZAKATIN Iranin#
kuolemaan

ایمیل های اداره مهاجرت و پلیس فنلاند برای ارسال این متن:

migri@migri.fi
kirjaamo.helsinki@poliisi.fi

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here