آخرین وضعیت پناهندگان در ترکیه و معضلات و مشکلات آنان در گفتگو با روزنامه‌نگار و مدیر سایت هانا سیروان منصوری

0
5087

پناهندگی امروز به یکی از جدی ترین موضوعات حال حاضر جهان تبدیل شده است.

جنگهای خاورمیانه و آفریقا، وجود حکومتهای مستبد و دیکتاتور و سلب آزدیهای مدنی و سیاسی، سبب شده که سالانه میلیونها نفر خانه و کاشانه خود را ترک گفته و در پی یافتن زندگی جدید در محیطی امن، راهی غربت شوند و شرایط جدیدی را تجربه کنند.

این مساله تا بدان حد به شکل مساله ای حاد در آمده است که دبیرکل کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در یکی از گفته هایش اعلام کرد که برای اولین بار شمار پناهندگان و آوارگان جنگی در جهان از حد 65 میلیون نفر در جهان فراتر رفته است.

معضلات زندگی در کشور ترانزیت مهاجرت، وضعیت بد معیشتی و روند کند رسیدگی به پرونده های پناهجویان و پناهندگان شرایطی را فراهم آورده که باعث ازدحام و تجمع زیاد پناهندگان از ملیتهای مختلف شده است.

در این میان ترکیه اما به عنوان کشوری که پل ورود به اروپا محدوب میشود، همواره نقش کلیدی به عنوان کشور ترانزیت مهاجرت برای پناهندگان و مخصوصا پناهندگان ایرانی ایفا کرده است.

در این برنامه به سراغ سیروان منصوری، روزنامه نگار و مدیر سایت پناهندگی هانا که از فعالان حوزه پناهندگی است میرویم و آخرین وضعیت پناهندگان در ترکیه و معضلات و مشکلات آنان را جویا میشویم.

گفتنی است آقای منصوری از فعالان حوزه پناهندگی است که در طول چندین سال اخیر در زمینه کمک به پناهندگان و ایجاد گروهها و تشکل های پناهندگی بسیار فعال عمل کرده است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here