ترامپ فرمان جدید اجرایی در خصوص مهاجران و پناهندگان را امضا کرد

0
4618

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ٦ مارچ متن بازبینی شدۀ فرمان اجرایی خود را در خصوص جلوگیری از ورود پناهندگان و شهروندان شماری از کشورهای مسلمان به آمریکا امضا کرد. در متن جدید شهروندان عراقی، دارندگان برگۀ اقامت دائم در آمریکا، یعنی “کارت سبز”، و همچنین دارندگان روادید ورود به آمریکا از شمول فرمان اجرایی رییس جمهوری آمریکا خارج شده اند.

در عوض شهروندان شش کشور ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن همچنان محروم از روادید ورود به آمریکا خواهند ماند.

در سوم فوریه گذشته یک قاضی فدرال آمریکا اجرای نسخۀ اولیه فرمان اجرایی رییس جمهوری آمریکا را به حال تعلیق درآورد. در توضیح این تصمیم دادگستری آمریکا اعلام کرد که رییس جمهوری این کشور تهدیدهای واقعی و فوری علیه امنیت ملی آمریکا را نشان نداده است.

در متن اولیه فرمان رییس جمهوری آمریکا پناهندگان سوری بدون استثناء از اجازۀ ورود به آمریکا محروم بودند. در متن جدید این استثناء حذف شده و با پناهندگان سوری همانند دیگر پناهندگان رفتار خواهد شد. قرار است فرمان جدید رییس جمهوری آمریکا از ١٦ ماه مارس به اجرا گذاشته شود.

مقامات دولت دونالد ترامپ می‌گویند با وجود تغییرات، هدف اصلی فرمان جدید همان است که در فرمان اولیه درج شده بود: جلوگیری از ورود افراد مظنون به فعالیت‌های تروریستی به آمریکا در دوره‌ای که نهادهای مسئول مشغول بازبینی سیستم کنترل و بررسی متقاضیان ویزا و پناهجویان از کشورهای معین هستند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here