زندگی ده‌ها هزار پناهجو در “اقامتگاه‌های موقت” آلمان

0
3209

با وجود فرونشستن موج ورود پناهجویان به آلمان، کماکان بسیاری از آنان در سالن‌های ورزشی و دیگر اقامتگاه‌های موقت این کشور زندگی می‌کنند. شواهد اما نشان می‌دهد که اکثر آنان دیگر قرار نیست در این نوع اقامتگاه‌ها زندگی کنند.

بر اساس تحقیقات هفته‌نامه آلمانی اشپیگل، حدود ۲۰ هزار پناهجو در آلمان کماکان در اقامتگاه‌های موقت ایالت‌های مختلف این کشور زندگی می‌کنند. تنها در دو کلان‌شهر برلین و هامبورگ ۱۷ هزار و ۱۰۰ پناهجو در چنین مکان‌هایی نگهداری می‌شوند.

موج ورود پناهجویان به آلمان عقب‌نشینی کرده است. در حالی که در سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۹۰ هزار پناهجو به آلمان آمده بودند، شمار ورود آنان به آلمان در سال ۲۰۱۶ به فقط ۲۸۰ هزار نفر محدود شده است.

اکثر ایالت‌ها، شهرها و شهرک‌های آلمان پناهجویان را در اسکان‌گاه‌های موقت، مکان‌های عمومی و سالن‌های ورزشی جا داده‌اند. اکثریت پناهجویانی که وارد آلمان می‌شوند، در سالن‌هایی پر از تختخواب و در مواردی اندک در دیگر اقامتگاه‌های موقت اسکان داده می‌شوند. بخش اعظم سکونت‌گا‌ه‌های موقتی که در ایالت‌های آلمان برقرار شده بودند، به استثنای برلین، هامبورگ، برمن و نوردراین−وستفالن، بسته شده‌اند.

البته اقامتگاه‌های موقتی هم توسط شهرداری‌ها برقرار شده است. آمار دقیقی از جزئیات استقرار پناهجویان در سراسر آلمان وجود ندارد. تنها ایالت‌های براندنبورگ، زاکسن−آنهالت، تورینگن و مکلنبورگ−فورپومرن در شرق آلمان اعلام کرده‌اند که دیگر اقامتگاه‌های موقتی مخصوص پناهجویان ندارند.

بر اساس اطلاعات اشپیگل، تا روز ۱۶ فوریه سال جاری میلادی، در برلین در مجموع ۵۷ اقامتگاه موقت وجود داشته که ۱۵ هزار و ۹۰۰ پناهجو را در خود جای داده است.

به گزارش روزنامه “برلینر مورگن‌پست”، اکنون در یکی از این اقامتگاه‌ها که پیشتر فرودگاه بوده، ۶۷۰ پناهجو زندگی می‌کنند. علاوه بر این از ۸ سالن ورزشی هم برای اسکان دادن پناهجویان استفاده می‌شود.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here