از ۱۵ مارس امسال هر پناهجویی که از یونان وارد آلمان شود، مجدداً به یونان بازگردانده خواهد شد

0
3001

دولت آلمان کشور یونان را -که بعد از نا‌به‌سامانی‌های اقتصادی از لیست کشورهای شینگن که به رسمیت می‌شناخت حذف کرد- دوباره به لیست اضافه کرده است. بر اساس تصمیم قبلی ، پناهجویانی که پس از انگشت‌نگاری از یونان به آلمان آمده بودند دیگر به یونان بازگردانده نمی‌شدند، اما از ۱۵ مارس امسال این تصمیم لغو خواهد شد و چنانچه از این تاریخ پناهجویی از یونان وارد آلمان شود، مجدداً به یونان بازگردانده خواهد شد.

آلمان می‌خواهد اخراج پناهجویان به یونان را از سر بگیرد.

براساس گزارش یک روزنامه آلمانی، بازگشت دادن پناهجویان از آلمان به یونان به زودی ممکن خواهد شد. بازگشت مهاجران به یونان در سال ۲۰۱۱ به دلیل شرایط نامناسب پناهجویان در این کشور به تعلیق در آمده بود.

به این ترتیب، آلمان توافقنامه دوبلین را به اجرا می گذارد. براساس این توافقنامه، یک پناهجو در آن کشور عضو اتحادیه اروپا باید درخواست پناهندگی بدهند که برای نخستین بار از طریق آن وارد اروپا شده اند. اما به دلیل نقص در سیستم پناهندگی یونان، آلمان اخراج به یونان را در سال ۲۰۱۱ متوقف کرد. محاکم اروپایی پیش از این شرایط برای پناهجویان در یونان را غیر قابل قبول طبقه بندی کرده بودند.

در اوایل ماه دسامبر اما کمیسیون اتحادیه اروپا توصیه کرد که اخراج پناهجویان به یونان از سر گرفته شود. این امر مربوط می شود به پناهجویانی که بعد از ۱۵ ماه مارچ ۲۰۱۷ به یونان وارد شده اند و پس از آن برخلاف قوانین پناهندگی اتحادیه اروپا در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کرده اند.

بر اساس گزارش روزنامه نامبرده، افرادی که قبل از اواسط ماه مارچ سفر کرده اند، افراد آسیب پذیر و کودکان بدون همراه ، از این اصول معاف هستند.

 بر اساس خواست کمیسیون اتحادیه اروپا از سرگیری “بازگرداند پناهجویان بر اساس توافقنامه دوبلین” باید با تقسیم جدی پناهجویان در کشورهای اروپایی که روی آن کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵ به توافق رسیدند، ارتباط داده شود. بنابراین مقامات اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواسته اند تا تعداد اسکان مجدد را که در حال حاضر ماهانه ۱۰۰۰ نفر است به ۲۰۰۰ نفر افزایش دهند. با این حال فعلا تمام کشورهای اتحادیه اروپا  تنها ۷۳۴۰ پناهجو را از یونان و ۲۶۵۰ پناهجو را از ایتالیا پذیرفته اند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here