بازگرداندن پناهجویان هم‌جنس‌گرای افغان از بریتانیا

0
4300
People take part in a demonstration against the deportation of some 50 Afghan refugees from Munich airport, southern Germany, on February 22, 2017. / AFP PHOTO / dpa / Matthias Balk / Germany OUT

پس از اخراج پناهجویان افغان از آلمان، اینبار نوبت به اخراج پناهجویان افغان از بریتانیا رسید.

هانا: به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، بنا به دستورالعمل‌های جدید دولت محافظه‌کار بریتانیا، پناهجویان همجنس‌گرای افغان را می‌توان به کشورشان بازگرداند. در افغانستان همجنس‌گرایی غیرقانونی است.

دولت بریتانیا با وضع مقررات جدید پناهجویان همجنس‌گرای افغان را هم به کشورشان باز می‌گرداند.

دولت بریتانیا استدلال کرده که در سال‌های اخیر دولت افغانستان همجنس‌گرایان را تحت تعقیب قرار نداده و طالبان نیز تهدیدی برای کابل، پایتخت این کشور به حساب نمی‌آید و هم‌جنس‌گرایان افغان می‌توانند در این شهر زندگی کنند.

بر اساس این مقررات، به پناهجویان همجنس‌گرای افغان توصیه می‌شود که «تظاهر کنند دگرجنس‌گرا هستند». این قانون بیشتر گی‌ها، یعنی مردان همجنس‌گرای افغان را هدف گرفته‌است.

به گزارش گاردین، گروه‌های حقوق بشری از این مقررات جدید به شدت انتقاد کرده‌اند و آن را نقض قوانین بین‌المللی توصیف کرده‌اند. همچنین بخش افغانستان وزارت کشور بریتانیا نیز منتقد این مقررات جدید است.

هیتر بار، پژوهشگر ارشد دیده‌بان حقوق بشر به گاردین گفته است که بر اساس رویکرد جدید مقام‌های امنیت داخلی و مهاجرت بریتانیا، به پناهجویان همجنس‌گرا «انگار می‌گویند که تظاهر کنید دگرجنس‌گرا هستید، به کابل بروید و شانس همراهتان باشد». او گفته که قوانین پناهندگی به این دلیل وجود دارند تا «جلوی این گرفته شود که آدم مجبور باشد روزانه درباره بخش مهمی از هویت‌اش دروغ بگوید و در هراس دائمی از کشف هویت، آزار، تعقیب یا حمله باشد».

 

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here