باند های قاچاقبر باز هم از راه دریا از ترکیه به سوی ایتالیا استفاده می کنند

0
2208

 باند های قاچاقبر در مورد مهاجرت های غیر قانونی، باردیگر فعالیت های شان را هر چه بیشتر در راه مستقیم بحری میان ترکیه و ایتالیا متمرکز کرده اند. مهاجرین نیز با قطار های اموال از مجارستان به سوی اروپای غربی قاچاق می شوند.

به گزارش دویچه‌وله دری، در یک گزارش محرمانه “مرکز مشترک تحلیل و استراتیژی در امور مهاجرت غیرقانونی” که متشکل از چندین نهاد رسمی مهم آلمان است، آمده است: “از نیمه ماه سال ۲۰۱۶ به این سو، شمار قاچاق های مهاجرین از طریق راه بحری از ترکیه آشکارا افزایش یافته است.”

براساس این گزارش در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۳۸۴۶ مهاجر در ۵۹ قایق  از طریق بحری از ترکیه به ایتالیا رسیده اند که ۸۸ درصد آنها در نیمه آن سال  آمده اند. شمار آمدن مهاجرین از این طریق در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۲۷۴۱ نفر بوده است.

در این مورد در مجموع از قایق های بادبانی استفاده می شود که باند های قاچاقبر اوکرایینی از آنها کار می گیرند. اکثر مهاجرین غیرقانونی از سوریه، افغانستان و عراق هستند.

کارشناسان دلایل متمرکز شدن موج مهاجرت از راه مستقیم بحری میان ترکیه و ایتالیا را، توافقنامه مهاجرت عنوان می کنند که در ماه مارچ سال ۲۰۱۶ میان ترکیه و اتحادیه اروپا منعقد گردید و نیز مسدود شدن راه بالقان تصویب شد.

براساس این گزارش، در آغاز سال در ماه جنوری، مقامات ایتالیا ۴۲۹۲ مورد رسیدن کشتی با مهاجرین غیرقانونی را ایتالیا راجستر کرده اند که ۳۵ مورد آن در مسیر راه بحری  از لیبیا بوده است. در یونان شمار آن در همین مدت زمانی ۱۰۹۹ مورد بوده است.

قاچاق مهاجرین افغان توسط قطار های اموال

براساس اظهارات شبکه هیئت تحریریه آلمان، این گزارش به یک موضوع مهم تا به حال غیرشناخته شده نیز روشنی می اندارد که عبارت است از قاچاق مهاجرین در قطار های اموال از هنگری.

بعد از تشدید کنترول مرزی های هنگری در خزان سال ۲۰۱۵، ادارات این کشور، ۱۰۳۹ مهاجر تنها در مرز عبوری با صربستان دستگری شده اند که همه از افغانستان بوده اند.

“مرکز مشترک تحلیل و استراتیژی در امور مهاجرت غیرقانونی” از جمله متشکل از پولیس آلمان فدرال، دفتر امور جنایی، اداره امور مهاجرت و استخبارات داخلی آلمان می باشد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here