جنجال داخلی آلمان در مورد اخراج پناهجویان افغان

0
3741

تنها سازمان‌های حقوق بشری نیستند که مخالف اخراج پناهجویان رد شده افغان از آلمان هستند. این موضوع میان مقام‌های دولتی آلمان نیز مورد اختلاف قرار دارد، هرچند که تلاش می‌شود سیاست واحدی روی دست گرفته شود.

به گزارش دویچه‌وله دری، ایالت شلسویگ هولشتاین که در آن احزاب سوسیال دموکرات و سبزها حکومت می‌کنند، قبلاَ اعلام کرده است که برای مدت سه ماه اخراج پناهجویان رد شده افغان را متوقف می‌کند تا وضعیت از نو بررسی گردد.

همچنین مقام‌های ایالت نوردراین ویستفالن نیز گفته اند که در دور سوم اخراج مهاجران افغان سهم نمی‌گیرند.

توماس دیمیزیر، وزیر داخله آلمان فدرال شام دوشنبه از ایالت‌هایی که احزاب سوسیال دموکرات و سبزها در آن‌ها حکومت می‌کنند، به دلیل توقف اخراج پناهجویان افغان شدیداَ انتقاد کرد.

دیمیزیر گفت این اقدام‌های ایالت‌ها به این دلیل او را ناراحت می‌کند که چند روز قبل در جلسه‌ای که با حضور صدر اعظم انگلا مرکل برگزار شد، نمایندگان ایالت‌ها گفتند که در مورد وضعیت افغانستان به بررسی حکومت فدرال آلمان اتکا می‌کنند.

دیمیزیر گفت که نماینده ایالت شلسویگ هولشتاین در این جلسه هیچ چیزی نگفت و پس از آن این ایالت به صورت یکجانبه به توقف اخراج پناهجویان تصمیم گرفته است. او گفت: «در عین زمان، ما مورد انتقاد قرار داریم که به اندازه کافی بازگشت پناهجویان ممکن نمی‌شود. همکاری مشترک این‌گونه به پیش نمی‌رود.»

ایالت‌ها و سازمان‌هایی که مخالف اخراج پناهجویان افغان اند، استدلال می‌کنند که افغانستان در جنگ با شورشیان قرار دارد و وضعیت این کشور برای بازگشت دادن مهاجران امن نیست. آن‌ها به آمار بلند تلفات ملکی و حوادث روزمره امنیتی اشاره می‌کنند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here