انتقاد وزیر کشور آلمان از توقف اخراج پناهجویان افغان در برخی ایالت‌های این کشور

0
1286

شماری از ایالت‌های آلمان اخراج پناهجویان افغان و بازگرداندن آنان به افغانستان را به حالت تعلیق درآورده‌اند. این ایالت‌ها گفته‌اند که از نظر آنان افغانستان کشوری امن به شمار نمی‌رود. وزیر کشور آلمان اما نظر دیگری دارد.

 

به رغم انتقادهای فراوان نسبت به برنامه اخراج پناهجویان افغان از آلمان توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان همچنان مصرانه از این طرح حمایت می‌کند. دمزیر به هنگام بازدید از یک مرکز اخراج پناهجویان در فرودگاه “شونه‌فلد” برلین بار دیگر تأکید کرد که افغانستان کشوری تماما ناامن به شمار نمی‌رود و مناطقی هستند که امنیت در آنجا برقرار است.

او در همین حال از برخی ایالت‌های آلمان به دلیل توقف اجرای این طرح انتقاد کرد. ایالت شلسویگ هولشتاین یکی از همین ایالت‌هایی بوده است که زیر ضرب انتقاد وزیر قرار گرفته‌اند. دمزیر در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه یک آلمان گفت که در نشستی با نمایندگان ایالت‌ها، همگی آنها اعلام کردند که به ارزیابی‌های خارجی دولت در مورد وضعیت افغانستان اعتماد کرده و به طرح پای‌بند خواهند ماند.

طبق گفته دمزیر در این جلسه هیچ‌یک از حاضران در این زمینه ابراز نگرانی نکرد و برای همین نیز تصمیم چند ایالت برای توقف اجرای این طرح از نظر وی قابل قبول نیست.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here