فرانسه: به مترجمان افغانی که ویزای آنان رد شده ویزا نمی‌دهیم

0
1945

یک منبع دیپلماتیک فرانسه درباره پرونده‌های مترجمان افغانی که پیشتر و تا سال ۲۰۱۴ در افغانستان با ارتش فرانسه همکاری می‌کردند و موفق به دریافت ویزای فرانسه نشدند گفت که این پرونده‌ها دوباره بررسی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این منبع دیپلماتیک با بیان اینکه «برای ما قضیه پایان یافته است» در ادامه گفت که درعین‌حال، متقاضیان در حال انتظار می‌توانند همچنان «راه‌های همیشگی درخواست دوباره ویزا» را آزمایش کنند.

به گفته وی در فاصله سال‌های  ۲۰۰۱تا ۲۰۱۴، حدود ۷۷۰ افغان با ارتش فرانسه همکاری می‌کردند که دو سوم آنها مترجم بودند. از میان این مترجمان، ۱۷۵ نفر از آنها به همراه ۳۷۵ نفر از اعضای خانواده‌های‌شان موفق به دریافت ویزای فرانسه و انتقال به این کشور شدند.
وی افزود که به طور کلی ۵۴۰ پرونده درخواست ویزا از سوی این افراد به سفارت فرانسه ارائه شده بود.

این مقام دیپلماتیک فرانسوی در ادامه یادآوری کرد که «بررسی‌» پرونده این افراد مورد به مورد «انجام شده» و تصمیم‌گیری درباره آن «براساس دلایل منطقی» از سوی وزارت دفاع فرانسه صورت گرفته است.
خبرگزاری فرانسه نوشته که وزارت دفاع این کشور هنوز توضیحی درباره این موضوع ارائه نکرده است.

در ابتدای ماه ژانویه گذشته حدود صد نفر از مترجمان پیشین افغان در ارتش فرانسه، با برگزاری تظاهراتی در کابل نسبت به “بی‌توجهی” پاریس به وضعیت خود اعتراض کردند و یادآوری کردند که پس از خروج ارتش فرانسه از افغانستان، اکنون آنها با «خطراتی» مواجه هستند.
اما این مقام دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفته که «میزان تهدیدات صورت گرفته امری نسبی است و مقامات باید برای بررسی آن، معیارهای قابل سنجشی تعیین کنند».

از سوی دیگر مترجمان افغان پیشین ارتش فرانسه نسبت به “نامعلوم بودن معیارهای انتخاب” افراد، برای اعطای ویزا اعتراض کرده‌اند. به گفته آنان دلیل رد هیچ‌کدام از پرونده‌ها به طور دقیق مشخص نیست.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here